bazarnews

کد خبر: ۹۲۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
جراح پلاستیک : انحراف بینی و پولیپ همچنین ناهنجاری‌های آناتومی داخلی بینی می‌تواند سبب بروز مشکلات تنفسی شود.
دکتر عبدالرضا خورشیدی فر، در آستانه برگزاری ششمین میزگرد تصویری (وبینار) ماهانه بزرگان رینوپلاستی ایران گفت: مشکلات راه تنفسی بیماران برای انجام رینوپلاستی در این میزگرد مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرند و جراحان پلاستیک و متخصصان نظرات و تجارب خود را در این زمینه به اشتراک می‌گذارند و انتقال تجارب و دانش میان شرکت کنندگان انجام می‌گیرد.
 
وی افزود: قبل از انجام رینوپلاستی باید وضعیت تنفسی بیمار به صورت کامل مورد بررسی قرار گیرد و در صورت دارا بودن مشکل در این زمینه حین عمل رینوپلاستی و انجام جراحی زیبایی این مسأله نیز به صورت کامل برطرف شود.
 
این جراح پلاستیک با بیان اینکه انحراف بینی و پولیپ همچنین ناهنجاری‌های آناتومی داخلی بینی می‌تواند سبب بروز مشکلات تنفسی شود، گفت: هم اکنون با استفاده از ابزار‌های تشخیصی این مشکلات قابل شناسایی و همچنین قابل درمان است بر همین اساس برای آشنایی بیشتر همکاران با این مشکلات قبل و بعد از عمل مباحثی را مورد بحث و گفتگو قرار می‌دهیم.
 
آقای دکتر خورشیدی فر با بیان اینکه ایجاد مشکلات تنفسی نیز می‌تواند از عوارض رینوپلاستی باشد، گفت: البته در صورتی که جراحی بینی یا عمل رینوپلاستی توسط جراح پلاستیک دوره دیده و حاذق انجام گیرد به طور قطع مشکلی برای بیمار پیش نخواهد آمد.
 
وی درباره حداقل و حداکثر سن بیمار جهت انجام رینوپلاستی گفت: سنین کمتر از ۱۷ تا ۱۸ سال به دلیل اینکه غضروف‌های بینی هنوز به اندازه کافی رشد نکرده برای انجام جراحی بینی مناسب نیست همچنین انجام این جراحی برای افراد بالای ۶۵ سال نیز توصیه نمی‌شود و اصولاً جراحان این اقدام را انجام نمی‌دهند.
صدا وسیما/
برچسب ها: بینی ، تنفس ، اختلال تنفس
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: