bazarnews

کد خبر: ۹۲۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
حواستان به اخبار باشد این حرف معامله گران بازار ارز و سکه در نیمه اول روز چهارشنبه بود. تصور آنان این است که نرخ دلار و نرخ سکه با اخبار نوسان پیدا می‌کنند بنابراین در خرید و فروش باید محتاط بود.
قیمت سکه در شروع معاملات روز چهارشنبه در واکنش به رشد نرخ طلا نااطمینانی‌های ناشی از تنش‌های سیاسی نسبت به روز گذشته ۱۶۰ هزار تومان افزایش یافت و منتظر سیگنال مثبت از دلار بود تا به صعود خود ادامه دهد، اما نرخ دلار با تصورات بازار سکه همراه نشد و باعث شد، قیمت سکه عقب‌نشینی کند.

آغاز بازار سکه در روز چهارشنبه

قیمت سکه امامی در شروع معاملات روز چهارشنبه نسبت به روز گذشته ۱۶۰ هزار تومان افزایش نرخ ثبت کرده و ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شده بود، اما در ادامه قدری عقب‌نشینی کرد و معاملات نیمروز را با نرخ ۱۰ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان به پایان رساند. نرخ نیم‌سکه نیز در شروع معاملات ۵۰ هزار تومان نسبت به روز قبل افزایش یافته و روی ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قرار گرفته بود. سکه ربع و سکه گرمی تغییر محسوسی نسبت به روز قبل نداشتند. ربع سکه ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد و نرخ سکه گرمی نیز ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان گزارش شده است. دامنه نوسان سکه در روز گذشته (سه‌شنبه) در حدود ۷ درصد بود، نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی نیز نوسان قیمتی در حدود ۴ تا ۵ درصد را برای روز سه‌شنبه به ثبت رساندند. بر این اساس می‌توان نتیجه گرفت که بازار سکه از روز گذشته درگیر نوسان و نااطمینانی بوده است.

    جهش نسبتا بزرگ سکه در ابتدای معاملات در حالی اتفاق افتاد که طلای جهانی کار خود را با روند نزولی آغاز کرده بود. برخی از کارشناسان معتقدند که جهش سکه طلا به واسطه انتشار اخبار مربوط به برنامه‌های غنی‌سازی ایران اتفاق افتاد و بازار نسبت به بروز احتمالی تنش و نااطمینانی در آینده واکنش نشان داده و افزایش نرخ را به ثبت رسانده است. بازار سکه در این مقطع منتظر بیرون آمدن نرخ دلار بود. فعالان بازار بر این باور بودند که اگر دلار نیز سیگنال مثبت به بازار سکه دهد، صعود نرخ سکه ادامه خواهد یافت. اما دلار با سکه همراهی نکرد و در ادامه معاملات، سکه قدری عقب نشینی کرد.

    توقف پیش روی نرخ دلار

    قیمت دلار امریکا کار خود را با نرخ بسته شده سه‌شنبه، یعنی ۲۴ هزار و ۹۲۰ تومان آغاز کرد. دلار روند افزایشی را در پیش گرفت و خود را به مرز حساس ۲۴ هزار و ۹۵۰ تومان نزدیک کرد، اما رشد آن ادامه نیافت. دلار در ادامه معاملات افت نرخ را به ثبت رساند و تا ۲۴ هزار و ۸۵۰ تومان نیز پایین آمد و در نهایت معاملات نیمروز را با نرخ ۲۴ هزار و ۸۸۰ تومان به پایان رساند، در نتیجه نرخ دلار نه تنها نسبت به روز گذشته افزایش نیافت، بلکه پایین نیز آمد.

     

    اقتصادنیوز/

    برچسب ها: طلا ، سکه ، ارز
    نظرات کاربران
    نام:
    ایمیل:
    * نظر: