bazarnews

کد خبر: ۹۲۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
حواستان به اخبار باشد" این حرف معامله گران بازار ارز و سکه در نیمه اول روز چهارشنبه بود. تصور آنان این است که قیمت دلار و قیمت سکه با اخبار نوسان پیدا می‌کنند بنابراین در خرید و فروش باید محتاط بود.
 

قیمت سکه در شروع معاملات روز چهارشنبه در واکنش به رشد قیمت طلا نااطمینانی های ناشی از تنش های سیاسی نسبت به روز گذشته 160 هزار تومان افزایش یافت و منتظر سیگنال مثبت از دلار بود تا به صعود خود ادامه دهد، اما قیمت دلار با تصورات بازار سکه همراه نشد و باعث شد،قیمت سکه عقب‌نشینی کند.

آغاز بازار سکه در روز چهارشنبه

قیمت سکه امامی در شروع معاملات روز چهارشنبه نسبت به روز گذشته 160 هزار تومان افزایش قیمت ثبت کرده و 10 میلیون و 600 هزار تومان معامله شده بود، اما در ادامه قدری عقب‌نشینی کرد و معاملات نیمروز را با قیمت 10 میلیون و 570 هزار تومان به پایان رساند. قیمت نیم‌سکه نیز در شروع معاملات 50 هزار تومان نسبت به روز قبل افزایش یافته و روی 6 میلیون و 250 هزار تومان قرار گرفته بود. سکه ربع و سکه گرمی تغییر محسوسی نسبت به روز قبل نداشتند. ربع سکه 3 میلیون و 900 هزار تومان معامله شد و قیمت سکه گرمی نیز 2 میلیون و 200 هزار تومان گزارش شده است. دامنه نوسان سکه در روز گذشته (سه‌شنبه) در حدود 7 درصد بود، نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی نیز نوسان قیمتی در حدود 4 تا 5 درصد را برای روز سه‌شنبه به ثبت رساندند. بر این اساس می‌توان نتیجه گرفت که بازار سکه از روز گذشته درگیر نوسان و نااطمینانی بوده است.

جهش نسبتا بزرگ سکه در ابتدای معاملات در حالی اتفاق افتاد که طلای جهانی کار خود را با روند نزولی آغاز کرده بود. برخی از کارشناسان معتقدند که جهش سکه طلا به واسطه انتشار اخبار مربوط به برنامه‌های غنی‌سازی ایران اتفاق افتاد و بازار نسبت به بروز احتمالی تنش و نااطمینانی در آینده واکنش نشان داده و افزایش قیمت را به ثبت رسانده است. بازار سکه در این مقطع منتظر بیرون آمدن نرخ دلار بود. فعالان بازار بر این باور بودند که اگر دلار نیز سیگنال مثبت به بازار سکه دهد، صعود قیمت سکه ادامه خواهد یافت. اما دلار با سکه همراهی نکرد و در ادامه معاملات، سکه قدری عقب نشینی کرد.

توقف پیش روی قیمت دلار

قیمت دلار آمریکا کار خود را با قیمت بسته شده سه‌شنبه، یعنی 24 هزار و 920 تومان آغاز کرد. دلار روند افزایشی را در پیش گرفت و خود را به مرز حساس 24 هزار و 950 تومان نزدیک کرد، اما رشد آن ادامه نیافت. دلار در ادامه معاملات افت قیمت را به ثبت رساند و تا 24 هزار و 850 تومان نیز پایین آمد و در نهایت معاملات نیمروز را با قیمت 24 هزار و 880 تومان به پایان رساند، در نتیجه قیمت دلار نه تنها نسبت به روز گذشته افزایش نیافت، بلکه پایین نیز آمد.

 

اقتصادنیوز/

برچسب ها: سکه ، ارز ، دلار ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: