bazarnews

کد خبر: ۹۲۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: با توجه به وضعیت استان از نظر شیوع کرونا، برنامه‌های گرامیداشت هفته کارگر در استان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

رضا گروسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی جهت تکریم مقام کار و کارگر، تقدیر از خانواده معزز شهدای کارگر، اجرای برنامه های فرهنگی، ورزشی و قرآنی در واحدهای تولیدی استان، تقدیر از کارگران فعال و پرتلاش در جشنواره امتنان و غبارروبی مزار شهدا از جمله برنامه های کمیته کارگری بزرگداشت هفته کارگر در استان قزوین است که اغلب به صورت مجازی برگزار خواهند شد.

وی اضافه کرد:همچنین هماهنگی لازم با شهرداری ها، صدا و سیما و تشکلات کارگری و کارفرمایی جهت فضاسازی و آذین بندی ادارات و معابر و واحدهای تولیدی و بزرگداشت این ایام صورت خواهد گرفت تا در این هفته برای تکریم جایگاه کار و کارگر اقدام شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در ادامه، هفته کارگر را بهترین فرصت برای تبیین نقش ارزشمند کارگران در تولید و اقتصاد کشور دانست و افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم اقدامات موثری در کشور و استان برای تثبیت و افزایش اشتغال و رونق تولید و نیز مسایل رفاهی کارگران انجام گرفت اما تا رسیدن به نقطه مطلوب و ایده آل هنوز فاصله وجود دارد.  

گروسی گفت: در این هفته باید ضمن ارج نهادن به خدمات کارگران در رونق اقتصاد و تولید، دستاوردها و عملکرد مثبت و سازنده دولت در حوزه اشتغال و کار نیز به مردم معرفی شود تا دلگرمی و امیدواری اقشار جامعه را نسبت به اقدامات مسئولان در جهت رفاه و امنیت کشور به دنبال داشته باشد.

استان قزوین ۱۵۹ هزار کارگر بیمه شده اجباری مشمول قانون کار، ۳۵۸ تشکل‌ کارگری شامل تشکل فعال، شوراهای اسلامی، کانون و انجمن‌های صنفی و ۱۷۸ نماینده کارگری دارد.

از پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه به نام هفته کارگر نامگذاری شده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: