bazarnews

کد خبر: ۹۲۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان از پرداخت تسهیلات به تشکل‌های تعاون روستایی عرضه کننده مستقیم این محصولات در کلان شهرها، صادرکنندگان حقیقی و حقوقی و اتحادیه‌های تعاون روستایی دارای صنایع تبدیلی خبر داد.

فاطمه میرساردو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کارمزد تسهیلات ارائه شده به تشکل‌های تعاون روستایی عرضه کننده مستقیم این محصولات در کلان شهرها، صادرکنندگان حقیقی و حقوقی و اتحادیه‌های تعاون روستایی دارای صنایع تبدیلی کمتر از یک درصد است و توسط صندوق تعاون روستایی ایرانیان پرداخت می شود. 

وی به انعقاد تفاهم نامه سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای تامین منابع مالی برای سرمایه در گردش و خرید توافقی و حمایتی محصولات پیاز ، سیب زمینی و گوجه فرنگی کشاورزان اشاره کرد و افزود: هدف از انعقاد این تفاهم نامه حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان این محصولات در استان های تولید کننده و مصرف کننده به منظور ایجاد تحرک در بازار و جذب حداکثری محصولات مازاد در چرخه صنعت و صادرات و همچنین تلاش برای تحقق جهش تولید است.

مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان اظهار داشت: منابع مالی در قالب تسهیلات با کارمزد بسیار پایین برای دوره سه ماهه با عاملیت صندوق تعاون روستایی ایرانیان پرداخت می شود.

وی ادامه داد: تشکل های تعاون روستایی عرضه کننده مستقیم این محصولات در کلان شهرها، صادر کنندگان و اتحادیه تعاون روستایی دارای صنایع تبدیلی و فراوری می توانند برای جذب حداکثری محصول از این منابع استفاده کنند.

وی خواستار مشارکت بیشتر اتحادیه ها، تشکل های تعاون روستایی و صادرکنندگان در این زمینه شد.

میرساردو گفت: متقاضیان درخواست های خود را برای ارائه در کارگروه طرح به دبیرخانه مدیریت تعاون روستایی جنوب کرمان تحویل دهند و در صورت موافقت کارگروه به صندوق ایرانیان به منظور دریافت تسهیلات معرفی می شوند.

تعاون روستایی جنوب کرمان، یک سوم پهناورترین استان کشور را با هفت شهرستان و جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: