bazarnews

کد خبر: ۹۲۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
بر اساس بخشنامه مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه، واردات کالاهای اساسی توسط شرکتهای تعاونی مرزنشینان خارج از سهمیه ارزی نامبردگان و با ارائه ثبت آماری معتبر و تایید منشاء ارز آن از سوی بانک مرکزی میسر می باشد.

در بخشنامه علی وکیلی مدیر کل گمرک آمده است، پیرو بخشنامه 1545791 مورخ 1399/12/27 و در اجرای تبصره ذیل ماده 4 قانون مقررات صادرات و واردات، به پیوست نامه شماره 60/27607 مورخ 1400/1/18 دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت به همراه تصویب نامه شماره 155269/ت 59597 مورخ 99/12/26 هیئت محترم وزیران در خصوص واردات کالاهای اساسی ، ضروری و میوه توسط شرکت های تعاونی مرزنشینان و پیله وران از طریق بازارچه های آن استان جهت آگاهی و اقدام لازم ارسال می گردد.

یک- ترخیص کالاهای مذکور منوط به اخذ کلیه مجوزهای قانونی و مقرراتی بوده و حسب مورد صرفا از ارائه گواهی جی ام پی (GMP) برای عرضه در شبکه توزیع کشور معاف می باشد.

دو- واردات از محل مصوبه یاد شده خارج از سهمیه ارزی نامبردگان و با ارائه ثبت آماری معتبر و تایید منشاء ارز آن از سوی بانک مرکزی میسر می باشد. 

سه  - ارز حاصل از صادرات این رویه از محل صادرات سال های 97 الی 99 بوده و واگذاری ارز حاصل از صادرات پیله وران و شرکت های تعاونی مرزنشینان به سایرپیله وران و شرکت های تعاونی مرزنشین مجاز می باشد.

بنابراین خواهشمند است دستور فرمایید با رعایت کامل سایر مقررات و در اجرای تصویب نامه مذکور اقدامات قانونی لازم معمول و نسبت به حسن اجرای این بخشنامه تمهیدات مقتضی را اعمال نمایند. ضمنا این بخشنامه مروبط به فعالیت های اجرایی گمرکات مستقر در بازارچه های مرزی کشور بوده و برای سایر گمرکات محترم صرفا جهت اطلاع رسانی و نظارت کافی ابلاغ شده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: