bazarnews

کد خبر: ۹۲۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
سنگین‌تاج نظری‌پور شرکت تعاونی فرش و گلیم دستباف یاس کوهدشت را تاسیس و ضمن ارائه آموزش‌‌های لازم به همراه تهیه مواد مورد نیاز برای بیش از ۵۰۰ زن سرپرست خانوار شغل ایجاد کرده به طوری‌که در هشتمین دوره انتخاب مردمی زنان کارآفرین عنوان برتر کشور را به خود اختصاص داد.

عشق را با سرانگشتان خود بر تار و پود بافته‌های‌شان نواخته و مِهر را بر آن پیوند می‌زنند. رنگ‌رنگِ این طرح‌ها از نوای مادری می‌گوید که حال، جور پدر بودن را نیز بر دوش می‌کشد.

چه رازها در میان گره‌های این فرش‌ها نهفته شده که اگر زبان بگشایند مثنوی‌ها می‌شوند. آری، تقدیر بافنده در دسترنجش رقم خورده و خدای فرش می‌بیند که صفای طینت را با فرش یکی ساخته‌ است.

آری اینان نان دل‌های‌شان را می‌خورند و هر رج با صدای تپش‌ قلب‌شان کوبیده می‌شود. زنان لرستانی همواره در کنار مردان این دیار نقش‌آفرینی کرده‌اند و هیچ زمان اجازه نداده‌اند ناملایمات زندگی چرخ زندگی‌شان را لنگ سازد.

یکی از این بانوان سخت‌کوش، سنگین‌تاج نظری‌پور از شهرستان کوهدشت است که وقتی دید همسرش از جنگ تحمیلی مجروح شده و دیگر توان به دوش کشیدن زندگی‌شان را ندارد آستین همت بالا زد و با توکل بر خدا کارش را آغاز کرد.

او هم‌اکنون با داشتن ۶ فرزند، شرکت تعاونی فرش و گلیم دستباف یاس کوهدشت(آموزشگاه نقش و نگار) را تاسیس و ضمن ارائه آموزش‌‌های لازم به همراه تهیه مواد مورد نیاز برای بیش از ۵۰۰ زن سرپرست خانوار شغل ایجاد کرده به طوری‌که در هشتمین دوره انتخاب مردمی زنان کارآفرین عنوان برتر کشور را به خود اختصاص داد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: