bazarnews

کد خبر: ۹۲۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
رئیس کل دادگستری استان زنجان بر ضرورت توجه به اشتغال زندانیان در راستای کمک به معیشت خانواده زندانیان تأکید کرد و گفت: باید کسب درآمد برای خود زندانیان و کمک به معیشت آنها مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در دیدار با  مدیرکل زندان‌های استان ضمن تقدیر از اهتمام و تلاش‌های صورت گرفته این مجموعه در اجرای سیاست‌های سازمان که در مجموع منجر به کسب رتبه سوم کشوری شد، اظهار کرد: با همه این اقدامات در سال 1400 باید اجرای سیاست‌ها و برنامه‌ها با شدت و قدرت بیشتر نسبت به سال قبل به عمل آید.

وی تصریح کرد: در سال جدید توجه به خانواده زندانیان و حمایت از این قشر آسیب‌پذیر که مورد تأکید ریاست قوه قضاییه نیز است، دستور کار انجمن حمایت از زندانیان قرار بگیرد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان موضوع اشتغال زندانیان را امری ضروری و مهم برشمرد و تأکید کرد: در سال جاری با اهتمام به این مقوله در راستای مهارت‌آموزی زندانیان، کسب درآمد برای خود زندانیان و کمک به معیشت آنها مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

رئیس شورای قضایی استان زنجان در ادامه ادامه داد: انجمن حمایت از زندانیان استان در سال جدید از ظرفیت سازمان‌های حمایتی از قبیل کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و انجمن خیرین مسکن‌ساز و سایر نهادهای فعال در این امر برای حمایت مضاعف از خانواده زندانیان  استفاده کند.

وی از برگزاری جشن گلریزان بصورت مجازی در طول ماه مبارک رمضان  خبر داد و گفت: ستاد دیه استان در این راستا  اقدامات لازم برای اطلاع‌رسانی و دریافت کمک‌های خیرین و مردم متدین و نوع دوست و همچنین از ظرفیت صدا و سیمای زنجان و رسانه‌ها که انصافا سال گذشته در این راستا با اقدامات ارزشمند و اطلاع‌رسانی گسترده منجر به افزایش قابل توجهی از جمع‌آوری کمک‌های مردمی و خیرین برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد مالی شد استفاده کرد.

مدیرکل زندان‌های استان زنجان نیز در این دیدار گفت: تاکنون بیش از ۱۳ میلیارد ریال هدایای نقدی خیرین و نیکوکاران زنجانی به حساب‌های بانکی ستاد دیه واریز شده است

محمد جوادی افزود: در مرحله اول این پویش که تا لحظه تحویل سال ادامه داشت با واریز ۱۰ میلیارد ریال هدایای نقدی مردم فهیم استان، ۴۷ زندانی نیازمند جرایم مالی استان آزاد شدند تا لحظه تحویل سال جدید را در کنار خانواده خود سپری کنند.

وی تصریح کرد: در مرحله دوم این طرح که از سال جدید شروع و تا نیمه رمضان شب میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) ادامه خواهد داشت تاکنون بیش از ۳ میلیارد ریال جمع آوری که با اولویت‌بندی صورت گرفته شاهد آزادی سایر زندانیان نیازمند جرائم مالی خواهیم بود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: