bazarnews

کد خبر: ۹۲۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷
براساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی در ۲۴ ساعت گذشته هشت بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های این استان جان خود را از دست دادند.

طبق این گزارش در همین مدت ۱۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بستری و حدود ۹۸ بیمار نیز پس از بهبودی نسبی مرخص شدند، تا تعداد بیماران بستری در بیمارستان های هم اکنون به ۴۳۱ نفر برسد که نسبت به ۴۸ ساعت گذشته آمار بیماران بستری در این خطه شمالشرق کشور ۵۰ درصد بیشتر شد.
مرگ ۱۳ کرونایی در ۴۸ ساعت گذشته
براساس این گزارش در ۴۸ ساعت گذشته ۱۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی جان خود را از دست دادند تا آمار مرگ کرونایی در این استان از اول فروردین ماه سال جاری تا امروز (۲۹ فروردین ) به ۳۶ نفر برسد.
همچنین براساس این گزارش در این مدت ۲۰۹ بیمار جدید با تست قطعی بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان که هفت شهرستان از هشت شهرستان خراسان شمالی را تحت پوشش دارد، بستری شدند.
زنگ خطر کمبود تخت
روند صعودی آمار بیماران کرونایی در استان خراسان شمالی که از اول فروردین ماه به دنبال عادی انگاری ناشی از خرید و دیدبازدیدهای نوروزی و پس از آن برگزاری مراسم عروسی ، دورهمی شروع شده بود، در یک هفته اخیر شدت گرفت به طوری که در همین مدت بیش از ۵۰۰ بیمار جدید در بیمارستان های استان بستری شدند و ۲۵ نفر نیز به دلیل شرایط حاد بیماری جان خود را از دست دادند و بیش از ۷۰ درصد از تخت بیمارستان های ویژه این بیماران نیز پر شد.
با به صدا در آمدن زنگ کمبود تخت بیمارستانی برای بیماران کرونایی در استان خراسان شمالی از روز گذشته پای بیمارستان تامین اجتماعی در شهر بجنورد مرکز استان نیز به بستری این بیماران باز شد و ۵۰ تخت این بیمارستان در مرحله اول برای بستری بیماران کووید ۱۹ ساماندهی شد که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ بیمار به این بیمارستان انتقال یافت و پیش بینی می شود با روند صعودی آمار بیماران برخی دیگر از بیمارستان ها ، پایشان به بستری بیماران کووید ۱۹ باز شود.
زرد شدن رعایت پروتکل ها
با وجود افزایش آمار ابتلا به ویروس کرونا در این استان در یک هفته اخیر عادی انگاری ها نیز شیب نزولی به خود گرفت ، به طوری که براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان سطح رعایت پروتکل ها و دستورالعمل بهداشتی در این استان به زیر ۷۰ درصد رسید و از لحاظ رنگ بندی کرونایی وضعیت رعایت پروتکل ها ب در این خطه شمال شرق کشور پایین ترین سطح خود یعنی زرد رسید که می تواند احتمال افزایش آمار بیماران و حتی مرگ کرونایی را در روزهای آینده افزایش دهد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی گفت : در یک هفته اخیر آمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در این استان سیر صعودی شدیدی به خود گرفت به طوری که آمار بیماران بستری نیز سیر صعودی به خود گرفت و ادامه این روند احتمال پرشدن تخت های بیمارستانی را افزایش می دهد.
دکتر سید احمد هاشمی افزود : براساس آمار در روزهای جاری تست حدود ۵۰ درصد از افراد مشکوک به ویروس کرونا مثبت شد و نشانه های افزایش آمار بیماران کووید۱۹ از حالا خود را نشان داد و اگر عادی انگاری موجود ادامه یابد، نه تنها آمار بیماران بستری که مرگ کرونایی نیز افزایش شدیدی خواهد داشت.
دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا سطح رعایت پروتکل های بهداشتی را در این استان با وجود روند صعودی آمار بیماران و مرگ کرونایی زیر ۷۰ درصد اعلام کرد و از شهروندان خواست تا برای سلامت خودشان و سایر افراد جامعه از عادی انگاری دست بکشند.
دکتر هاشمی استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، پرهیز از دورهمی و شرکت در اجتماعات به خصوص عروسی و عزا را خط قرمز درمانگران دانست و تنها راهکار کنترل و مدیریت این بیماری را رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی دانست.
ویروس کرونا نخستین بار با شناسایی یک بیمار مشکوک در بجنورد در اسفندماه ۹۸ شیوع یافت و از اوایل فروردین ماه سال جاری پس از بیش از ۱۳ ماه این استان سه موج این ویروس را پشت سر گذاشت و در ۱۰ روز اخیر نیز وارد فاز چهارم این بیماری شد که هم اکنون ۴۳۱ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های این استان بستری هستند و همین تعداد بیمار نیز در چند روز گذشته پس از بهبودی نسبی بیمارستان ها را ترک کردند.

 ایرنا

برچسب ها: کرونا ، خراسان شمالی ، مرگ
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: