bazarnews

کد خبر: ۹۲۴۶۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۰
مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: اکنون ۷۴۵ میلیون متر مکعب آب در سدهای پنجگانه استان از جمله لار، لتیان، طالقان، ماملو و امیرکبیر تهران ذخیره شده است که نسبت به روز مشابه سال گذشته کسری ۳۱ میلیون متر مکعبی را نشان می‌دهد.

محمد شهریاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در روز مشابه سال گذشته ۷۷۶ میلیون متر مکعب آب در پشت سدهای پنجگانه این استان ذخیره شده بود که این امر کاهش وضعیت منابع آبی را نشان می دهد.


وی افزود: درحال حاضر ذخیره آب در دریاچه سدهای امیر کبیر ۱۵۸ میلیون متر مکعب، لتیان ۵۱ میلیون متر مکعب، طالقان ۳۱۹ میلیون متر مکعب، لار ۸۰ میلیون متر مکعب و ماملو ۱۳۷ میلیون متر مکعب است.


مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران با اشاره به کاهش چشمگیر بارش ها گفت: از ابتدای سال آبی جاری تا کنون ۲۳۵ میلی متر بارندگی در حوزه عملکرد استان تهران به ثبت رسیده است که این میزان بارش در مدت مشابه سال آبی گذشته ۳۹۷ میلی متر بوده که با کاهش ۴۱ درصدی مواجه شده ایم.


وی ادامه داد: همچنین از ابتدای فروردین ماه سالجاری تاکنون فقط ۲.۳ میلی متر بارش در سطح استان داشتیم که این رقم در مدت مشابه فروردین ماه سال گذشته ۱۳۲ میلی متر بوده است.


شهریاری با تاکید بر اینکه بر اساس نتایج برف سنجی های انجام شده وضعیت مناسبی به جهت ذخیره برفی در حوضه آبریز سدهای تهران نداشته ایم گفت: فصل بهار زمان آبگیری سدها بوده و اساسا در اثر ذوب برف حاصل از بارشهای بهاری می بایست شاهد آبگیری حداکثری در سدها باشیم اما در سال جاری بدلیل نبود ذخیره مناسب برفی و بارندگی های بهاری متاسفانه آبگیری و افزایش حجم ذخیره مناسب آب در سدهای تحت پوشش را نخواهیم داشت.


وی گفت: با این وضعیت منابع آبی و کاهش ذخیره آبی و همچنین روند افزایشی میانگین دمای هوا ، از شهروندان درخواست می کنیم که با حساسیت بیشتر نسبت به مصرف آب اقدام کرده و صرفه جویی این نعمت الهی را مدنظر داشته باشند.


این مقام مسئول خاطر نشان کرد: برای تامین آب شرب مطمئن و پایدار بخصوص در ماههای پیش رو و با توجه به شرایط کرونایی حاکم در استان اگر همراهی و همکاری شهروندان با شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب استان تهران در مدیریت مصرف بهینه آب و صرفه جویی صورت پذیرد مطمئنا با چالش و مشکلات جدی تامین آب در شرایط کم آبی امسال بخصوص در ماههای اوج مصرف آب مواجه نخواهیم شد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: