bazarnews

کد خبر: ۹۲۵۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
جابجایی لوله‌های انتقال نفت مارون در منطقه سرخون در دو نقطه حادثه‌خیز از خردادماه آغاز می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جابجایی لوله انتقال نفت مارون هزینه‌بر است، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته روند جابجایی لوله‌های نفت در دو نقطه حادثه‌خیز از خردادماه آغاز می‌شود، همچنین مطالعات برای شناسایی سایر نقاط حادثه‌خیز به‌علت رانشی بودن منطقه و جلوگیری از حوادث احتمالی انجام خواهد شد.

قدرت‌الله حمزه در خصوص پیگیری‌ها جهت جبران خسارات ناشی از ترکیدگی لوله انتقال نفت مارون در منطقه میانکوه اردل، افزود: در طول دهه‌های گذشته شاهد چند حادثه خسارت‌بار در منطقه میانکوه و سرخون بودیم، پرداخت خسارت راهکار اصلی نیست و باید این موضوع به‌صورت اساسی حل شود.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های متعدد مقرر شد در دو نقطه حادثه‌خیر در محل عبور لوله انتقال نفت جابجایی خطوط انجام شود، در یک نقطه ۴۰۰۰ متر و در نقطه دیگر نیز ۱۸۰۰ متر لوله تعویض و جابجا می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی در خصوص پرداخت خسارت به مردم منطقه سرخون، گفت: پرداخت خسارت پس از طی مراحل قانونی انجام می‌شود.

لوله انتقال نفت مارون در منطقه سرخون برای چندمین بار در دهه‌های اخیر در ۲۳ آذرماه دچار شکستگی و حریق شد و خسارات مالی فراوانی را به محیط‌زیست، مزارع پرورش ماهی، احشام، منابع تامین آب و اراضی کشاورزی در منطقه وارد کرد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: