bazarnews

کد خبر: ۹۲۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان گفت: محدودیت‌های کرونایی از امروز چهارشنبه به مدت ۱۰ روز در سطح شهرستان آبادان اعمال می شود.

سیدزین العابدین موسوی چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محدودیت های کرونایی با همکاری کسبه و بازاریان در مناطق مختلف آبادان به ویژه در خیابان‌های امیری، امام خمینی و احمد آباد از امروز آغاز شده و به مدت ۱۰ روز ادامه دارند.

وی با قدردانی از همکاری کسبه و بازاریان در این زمینه افزود: انتظار داریم اعمال این محدودیت ها منجر به خروج آبادان از وضعیت قرمز کرونایی شود.
فرماندار ویژه آبادان گفت: در مدت اعمال محدودیت های کرونایی فقط مشاغل گروه یک مانند اغذیه فروشی‌ها، مطب  پزشکان ، آزمایشگاه‌ها، بانک‌ها و مشاغلی از این قبیل اجازه فعالیت دارند.

موسوی هشدار داد: اصنافی که در محدودیت های کرونایی را رعایت نکنند پس از پلمب محل کسب به مراجع قضایی معرفی می شوند.

 وی مراقبت های بهداشتی را اولویت نخست برای مقابله با کرونا دانست و گفت: امروز هرکاری که می‌کنیم در مقدمه‌اش باید مراقبت‌های بهداشتی را به صورت جدی در نظر داشته باشیم، بخش اعظمی از اقدامات لازم برای کنترل کرونا از سوی مردم انجام پذیر است، بخش دیگر را باید به کسانی که هنوز غفلت می‌کنند و بی‌اهمیت به هشدارهای بهداشتی هستند آموزش داد.

موسوی اظهار داشت: شهروندان از دوستان، همسایگان، فامیل و بستگان خود بخواهند مسوولانه تر نکات بهداشتی و دستورالعمل های اعلامی ستاد کر ونا را رعایت کنند.
وی با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم سهل انگاری برخی در این رابطه جان دیگران را به خطر اندازد گفت: کسبه همکاری خوبی در این زمینه داشته‌اند اما از برخی کسبه به ویژه دستفروش ها انتظار می‌رود برای مدتی فعالیت خود را متوقف کنند این افراد علاوه بر دیگران به سلامتی خود هم لطمه می‌زنند.

موسوی از مردم آبادان خواست از دستفروشان و جاهایی که بهداشتی نیستند خرید نکنند ضمن اینکه حتی المقدور هر سه روز یکبار برای خرید مایحتاج از خانه خارج شوند.
فرماندار ویژه آبادان افزود: کرونا ویروس بی رحمی است که به فقیر ، غنی ، پیر و جوان رحم نمی‌کند همه باید نگران فرزندان، جوانان ، پدران پیر و مادرانمان باشیم.

در حال حاضر هفت شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۵ شهرستان نارنجی و پنج شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

ایرنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: