bazarnews

کد خبر: ۹۲۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام با اشاره به فصل برداشت محصولات کشاورزی گفت: تمامی کمباین داران تنها با ارائه تست منفی پی سی آر و گواهی سلامت می توانند با استان وارد و فعالیت کنند.

معروف بسطامی روز چهارشنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا استان اظهار داشت: فرمانداران با همکاری جهاد کشاورزی هر شهرستان باید بصورت روزانه ورود کمباین داران را رصد کنند که این افراد برگه آزمایش کرونا خود را ارائه دهند.

وی افزود: همه‌ رانندگان کمباین ها در موقع ورود تست پی.سی.آر منفی خود را حداکثر ظرف ۴۸ ساعت به پلیس راهور ارائه کنند تا مجوز ورود به استان ایلام برای آنها صادر شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام یادآور شد: در صورت انجام ندادن تست پی.سی.آر کرونا از ورود کمباین داران مهاجر به کلیه شهرستان های استان ممانعت می شود و نظارت بر این محدودیت بر عهده نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، فرمانداری ها و جهاد کشاورزی است.

بسطامی تاکید کرد: نظارت بر محدودیت های کرونا همچنان باید افزایش یابد ، نظارت ها منجر می شود که شیوع کرونا در استان کاهش یابد.

وی اضافه کرد: کلیه فرمانداران و بخشداران باید بصورت روزانه عملکرد خود را در خصوص ممانعت از برگزاری مراسمات به قرارگاه عملیاتی ستاد کرونای استان ارائه دهند.

وی با انتقاد از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در برخی بانک های استان، گفت: هر بانکی نقض کننده مصوبات ستاد کرونا استان باشد، طبق قانون برخورد خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با اشاره به برگزاری روزانه نشست قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا استان اظهار داشت: کمیته های ذیل قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا استان نیز باید بصورت روزانه در این نشست ها عملکردهای خود را ارائه دهند.

بسطامی بیان کرد: کلیه مدیران و فرمانداران شهرستان ها باید از صدور برگه های تردد و ماموریت های غیر ضروری اجتناب کنند که عبور و مرور ها و میزان ترددها کاهش یابد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز گفت: مراسمات عزا و عروسی علیرغم افزایش شیوع کرونا همچنان در استان برگزار می شود که اگر چنانچه این روند ادامه داشته باشند، عواقب جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

جمیل صادقی فر حضور مردم در آرامستان های شهر ایلام، بخش صالح آباد مهران و آسمان آباد را نگران کننده ذکر کرد و افزود: باید مدیران در این مناطق نظارت های خود را در راستای عدم برگزاری اجتماعات افزایش دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره قرارگیری فرودگاه شهدای ایلام در بین چهار فرودگاه کشور که پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را با دقت رعایت نکردند، گفت: طی بازدید های انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی ایلام تهویه سالن فرودگاه مشکل داشته و فاصله گذاری اجتماعی هم در این فرودگاه بعنوان یک مرکز تجمعی دولتی محسوب می شود،  رعایت نشده بود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: