bazarnews

کد خبر: ۹۲۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در پیامی فرارسیدن هفته هرمزگان و روز ملی خلیج فارس(4 الی 9 اردیبهشت)را به همه جامعه به ویژه مردم شریف هرمزگان به عنوان حافظان مرزهای فرهنگی و دریایی کشور تبریک گفت.

رضا کمالی زرکانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان هفته هرمزگان را تجلی ظرفیت ها و استعدادهای هرمزگان در تمامی حوزه های فرهنگی ، هنری، ورزشی، اقتصادی، تجارت، صنعت، کشاورزی، شیلات و ... دانست و گفت: هفته هرمزگان بستری است که از طریق آن می توان هرمزگان را در سطح ملی و بین المللی معرفی کرد.

وی افزود: هفته هرمزگان نماد همدلی، اتحاد، همگرایی و همزیستی مردم هرمزگان در طول تاریخ است و مردم هرمزگان توانسته اند در ارتباط با فرهنگ های همجوار و حتی ملت های آفریقا و شرق دور فرهنگ، باورها، ارزش ها، آداب، رسوم خود را در گستره ی وسیعی از جهان بسط و گسترش دهند؛ در این مراوده نیز فرهنگ خود را به زیور زیبایی بیارایند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اضافه کرد: خلیج فارس آبراهه ای بوده که هرمزگان را به جهان خارج متصل کرده و فرهنگ هرمزگان بر این مرکب رام توانسته به اقصی نقاط جهان راه یابد و ضروریست به این نقش هرمزگان در طول تاریخ توجه بیشتری شود و هفته هرمزگان نیز با همین نگرش ایجاد و برنامه ریزی شده است.

کمالی زرکانی به شرایط ویژه نخستین دوره هفته هرمزگان اشاره کرد و اظهار داشت: در ستاد این رویداد مهم و با مشارکت همه دستگاه ها، صنوف و تشکل های مردمی ده ها برنامه، جشنواره و نمایشگاه متعددی طراحی و مصوب شد و از لحاظ اجرایی نیز تا حدود زیادی پیشرفت داشت که به دلیل شرایط ویژه استان و شیوع بیماری کرونا و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی، برنامه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی و بصورت مجازی برگزار می شود.

وی در پایان از حمایت های ویژه حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس، فریدون همتی استانداری هرمزگان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران دستگاه های عضو ستاد، جامعه فرهنگ، هنر و رسانه، تشکل های فعال مردمی و سایر مشارکت کنندگان در برگزاری گرامیداشت هفته هرمزگان و روز ملی خلیج فارس تقدیر و تشکر کرد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: