bazarnews

کد خبر: ۹۲۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
فرماندار شهرستان اهر گفت: این شهرستان سالانه با تولید ۸۵ هزار تن سیب درختی رتبه سوم استانی را به خود اختصاص داده است.

رسول خدابخش در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: با توجه به موقعیت توپوگرافی و آب و هوایی مناسب در شهرستان اهر، زمینه‌ی پرورش و تولید محصولات کشاورزی و باغی مرغوب و منحصر به فرد به ویژه محصول سیب سردرختی فراهم است.

وی ادامه داد: متاسفانه علی‌رغم تولید سالانه بیش از ۸۵ هزار تن محصول منحصر به فرد سیب در اهر نبود واحدهای تولیدی و فرآوری از جمله کنسانتره و سورتینگ این محصول، باغداران ضرر و زیان زیادی متحمل می شوند که یکی از ضروری ترین کارها برای جلوگیری از این موضوع، ایجاد واحدهای فرآوری و کنسانتره‌ی سیب در این شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل عدم وجود واحد های فرآوری و تبدیلی سیب بیشتر تولیدات باغداران این شهرستان در کنار جاده دپو می شوند و لذا وجود این واحدهای تولیدی و فرآوری را مهم است.

فرماندار شهرستان اهر از اجرای طرح مشوق بیمه‌ای در راستای حمایت از اشتغال جوانان تحصیل کرده در این شهرستان خبر داد و افزود: دولت به مدت دو سال حق بیمه‌ی کارفرمایانی را که جوانان مستعد و کاربلد را به کار بگیرند، پرداخت خواهد کرد.

وی همچنین بر لزوم احیای واحدهای تولیدی و صنعتی راکد در اهر تأکید کرد و خواستار جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در زمینه‌ی ایجاد اشتغال و توسعه در مراکز صنعتی و تولیدی شد.

خدابخش در پایان از پرداخت تسهیلات به ۱۱۰۰ واحد صنفی آسیب دیده از بابت ویروس کرونا در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در این راستا ۹ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به این تعداد از واحدهای تولیدی و صنعتی که از محدودیت های کرونایی متضرر شده بودند، پرداخت شده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: