bazarnews

کد خبر: ۹۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
در سال گذشته میلادی، آلمان ۴۶ درصد از برق مورد نیاز خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر به دست آورده است.
صدراعظم آلمان گفت: سال گذشته میلادی، ۴۶ درصد از برق آلمان را با انرژی‌های تجدیدپذیر استحصال کردیم و تا سال ۲۰۳۰ آن را به ۶۵ درصد خواهیم رساند. به گزارش شبکه تصویری دفتر صدراعظم آلمان، آنگلا مرکل در کنفرانس مجازی (دیروز) «اجلاس تغییرات آب و هوایی» آمریکا گفت: آمریکا بار دیگر به سیاست‌های اقلیمی بازگشته است که می تواند شروع خوبی در این زمینه باشد. چنانچه بخواهیم توافقنامه (آب و هوایی) پاریس را اجرا کنیم، نیازمند همکاری‌های مشترک هستیم.
 
 صدراعظم آلمان ادامه داد: مشارکت ملی آمریکا نشان بسیار مهمی برای کل جامعه جهانی است. ما در برابر یک وظیفه بسیار سترگ جهانی قرار داریم که کمابیش به انتقال شیوه زندگی و اقتصادمان مربوط می‌شود. آلمان به میزان چهل درصد از انتشار گاز دی اکسید کربن سال ۱۹۹۰ میلادی خود کاسته است و اتحادیه اروپا نیز تصمیم دارد تا سال ۲۰۵۰ میلادی به نقطه صفر آلایندگی از طریق انتشار گاز دی اکسید کربن برسد که این تصمیم طبعا برای دولت فدرال آلمان نیز معتبر است. ما تا سال ۲۰۳۰ میلادی نیز در نظر داریم دستکم به میزان ۵۵ درصد از انتشار این گاز به نسبت سال ۱۹۹۰ میلادی بکاهیم.
 
آنگلا مرکل افزود: اتحادیه اروپا این هفته در مورد عملی شدن این هدف توافق کرد و اکنون دستورات الزام آور را تدوین و تنظیم کرده است. قرار است آلمان نیز سهم و مشارکت خود را در این هدف انجام دهد. در آلمان، قانون الزام آور محافظت از آب و هوا، راه را برای دستیابی به نقطه صفر آلایندگی هموار می‌کند. وی تصریح کرد: هرچند زغال، امروز همچنان یک حامل مهم انرژی در آلمان به شمار می‌رود، اما حداکثر تا سال ۲۰۳۸ میلادی، ما از سوخت‌های زغالی خارج می‌شویم و به جای آن، بیشتر در استحصال برق از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه گذاری می‌کنیم. سال گذشته (۲۰۲۰ میلادی)، چهل و شش درصد برق مورد نیازمان را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر استحصال کردیم و قصد داریم تا سال ۲۰۳۰ آن را به ۶۵ درصد ارتقاء دهیم.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: