bazarnews

کد خبر: ۹۲۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان روند ابتلا به کرونا در استان را همچون هفته های گذشته صعودی اعلام کرد و گفت: هر روز بر شمار مبتلایان به این ویروس در هرمزگان اضافه می شود.

دکتر فاطمه نوروزیان ظهار داشت: هفته گذشته، با توجه به روند بسیار صعودی ابتلا به کرونا ، هفته بسیار سختی برای نیروهای بهداشت و درمان بود که در یک مورد آن در روز ۳۰ فروردین ماه، شاهد ثبت ۶۴۱ مورد ابتلا در هرمزگان بودیم که شماری از آنها بستری شدند.

وی با بیان اینکه هفته گذشته در مقایسه با هفته قبل آمار بستری ها، هفت درصد رشد داشته، خاطرنشان کرد: پایش آمارها حکایت از آن دارد که هفته گذشته هر سه دقیقه ، یک ابتلا به کرونا در هرمزگان ثبت شده که آمار بسیار بالا و نگران کننده ای است.

دکتر نوروزیان شمار فوتی های کرونا در هرمزگان را یک هزار و ۹۹ نفر تا عصر سوم اردیبهشت ماه اعلام کرد و گفت: در شبانه روز گذشته یک مرد ۷۵ ساله از بندرعباس بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: هم اکنون ۴۶۱ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری هستند که از این شمار ۷۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر می باشند که حال ۲۰ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

به گفته وی هم اکنون ۶ هزار و ۶۶۲ نفر مبتلا به کرونا در هرمزگان در قرنطینه خانگی به سر می برند و وضعیت آنها به صورت مرتب از سوی کارشناسان بهداشتی رصد می شود.

دکتر نوروزیان بیان داشت: روند ابتلای به کرونا در بیشتر مناطق هرمزگان روند افزایشی است که این روند در شهرستان های بندرعباس، قشم، میناب، بستک، بشاگرد، جاسک و بوموسی شتاب بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه تمام موارد جدید کرونا در هرمزگان از نوع جهش یافته انگلیسی است، گفت: این نوع کرونا تمام گروه های سنی به ویژه جوان ها و کودکان را مورد هدف قرار داده و بسیار کشنده تر و سرایت پذیرتر از نوع معمولی کووید ۱۹ است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن دعوت از مردم استان به رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی، تاکید کرد: موج چهارم کرونا تنها در سایه مشارکت مردم کنترل می‌شود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تنها راه کاهش مرگ‌ومیر ناشی از کرونا به شمار می‌رود.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

براساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۴۰ میلیون نفر را در دنیا به طور قطعی مبتلا کرده و حدود سه میلیون نفر نیز بر اثر بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، بزریل، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

ایرنا 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: