bazarnews

کد خبر: ۹۲۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: پرداخت تسهیلات کرونایی شغل 11 هزار زنجانی را حفظ کرد.

محمدرضا یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: حمایت از مشاغل و تثبیت اشتغال کار راحتی نیست، اما طی ماه‌های گذشته تلاش بسیاری صورت گرفته است با پرداخت تسهیلات بانکی، از تعطیلی واحدها جلوگیری شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود: این تسهیلات با سود ۱۲درصد، بازپرداخت ۲۴ماهه پس از ۳ماه تنفس است و به بنگاه‌های اقتصادی پرداخت می‌شود که کارگران بیمه شده خود را حفظ کرده باشند.

وی افزود: به ازای هر بیمه شده تامین اجتماعی ۱۶ میلیون تومان تسهیلات به مشاغل بخش گردشگری مانند هتل‌ها و مراکز اقامتی و فروشگاه‌های کیف و کفش که مستقیم بر اثر کرونا آسیب دیدند پرداخت می‌شود.

یوسفی با بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا در کشور، برابر تصویب ستاد ملی مدیریت کرونا، طی سال گذشته تسهیلات بانکی برای رفع مشکل فعالیت‌ها و کسب و کارهای آسیب دیده از بیماری در ۱۴ رسته فعالیت با نرخ سود بانکی ۱۲ درصد در نظر گرفته شد، گفت: در این میان اعتبار ابلاغی به استان از محل این تسهیلات بیش از ۲۳۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان تصریح کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون بیش از ۱۲۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار بانکی برای صیانت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در استان پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه با پرداخت این میزان تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا اشتغال ۱۱ هزار و ۱۴۴ نفر در استان تثبیت شد، افزود: تنها هدف دولت از پرداخت تسهیلات تثبیت و حفظ اشتغال است و زنجان در پرداخت تسهیلات کرونایی عملکرد بسیار قابل توجهی دارد.

یوسفی با بیان اینکه کرونا بیشترین آسیب را به اشتغال بخش خدمات و گردشگری در استان زنجان وارد کرد، تصریح کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با همکاری بانک‌های عامل نسبت به پرداخت تسهیلات کرونایی برنامه ریزی و مدیریت لازم را خواهد داشت.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: