bazarnews

کد خبر: ۹۲۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
رئیس اورژانس کشور گفت: از اول سال تا الان ۴۱ هزار و ۲۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری شدند.

«پیرحسین کولیوند» رئیس اورژانس کشور به مناسبت هفته سلامت در نشست مجازی با اشاره به بستری‌های بیمارستانی، بیان کرد: از اول سال تا الان ۴۱ هزار و ۲۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری شدند که از این تعداد حدود ۳۵ هزار و ۲۰۰ بیمار کرونایی توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده است.

وی افزود: همچنین ۱۳ درصد بیماران به صورت سرپایی مداوا شدند و  ۹ هزار و ۳۱۰ نفر در تهران به دلیل ابتلاء به کرونا در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند و تحت مراقبت ویژه هستند.

کولیوند با اشاره به اینکه نسبت به هفته‌ی گذشته ۵۰ درصد عملیات اورژانس افزایش داشته، ادامه داد: تماس با تلفن‌های اورژانس ۱۱۵ بسیار زیاد شده است که البته مشکل قسمت اعظم این تماس‌ها با مشاوره و دادن اطلاعات  حل می‌شود، مثلا در فروردین ۷۲ درصد مأموریت‌ها نسبت به سال ۹۹ افزایش داشت که بیشترین مأموریت‌ها مربوط به حوادث ترافیکی بود.

وی گفت: استان‌هایی که بیشتر از ۳ مصدوم یا دو فوتی داشتند شامل سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان رضوی بودند .متاسفانه ۱۶ زمین لرزه بالای ۴ ریشتر در فرودین ۱۴۰۰ را شاهد بودیم که در زلزله بندر گناوه ۱۴ مصدوم سرپایی به دلیل ترس و دلهره و در زلزله شهرستان مریوان هم ۱۰ مصدوم ناشی از اضطراب و دلهره داشتیم.

رئیس اورژانس ادامه داد: در فرودین سال جاری کاهش ۴۲ درصدی حوادث جوی و رشد ۷۰ درصدی در خصوص نزاع داشتیم که استان‌های آذربایجان، کرمانشاه و مازندران بیشترین آمار را به خود اختصاص داده بود.

وی با اشاره به رعایت پروتکل‌ها و تمام شدن اپیدمی، افزود: واقعا بیش از ۱۵ ماه است که نیروهای ما شبانه روز کار می‌کنند و کم‌ترین استراحتی نکردند، همه‌ی این نیروها واقعا ایثارگر هستند.

ایلنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: