bazarnews

کد خبر: ۹۲۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: ۱۹هزار نفر دراستان از بیمه بیکاری استفاده کرده اند.

عبادی امروز پنجم اردیبهشت در نشست خبری بااصحاب رسانه که در سالن جلسات خانه کارگر استان برگزارشد، افزود: درسال گذشته و همزمان با شیوع کرونا ۲۵هزار نفر در سامانه  بیمه بیکاری ثبت نام کردند که برای ۱۹هزارنفر بیمه بیکاری پرداخت شد.
وی تصریح کرد: در سامانه کارا تسهیلات حمایت از کارفرمایان نیز در نظرگرفته شده بود که ۱۸۹میلیارد تومان تسهیلات به کارفرمایان استان پرداخت شده و موجب تثبیت شغل ۱۹هزار و۵۰۰ کارگر در استان شد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تحریم و کرونا مشکلات متعددی را به جامعه به ویژه قشر کارگر تحمیل کرده، خاطرنشان کرد: نقش کارگران در اقتصاد و تولید جامعه امری انکار ناپذیر است.
عبادی اظهارکرد: هدف از برگزاری هفته کار گر این است که مسئولان کشوری را نسبت به مشکلات کارگران حساس کنیم.
وی یاد آور شد: در سال گذشته بیش از ۶۰۰بسته معیشتی در بین کارگران استان توزیع شد.
عبادی ادامه داد: در حال حاضر ۳۶هزار کارگر بیمه شده در استان وجود دارند و ۱۵هزار  نفر تیز در صف انتظار هستند که در صورت تامین منابع بیمه خواهند شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در ایام شیوع کرونا طی بازدید های انجام شده سال گذشته  از ۱۲۱۳ شرکت شهرک های صنعتی استان  ۸۱درصد پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده بودند، خاطر نشان کرد:  از بازرسی های انجام شده از  ۱۱۴۰ بنگاه اقتصادی در استان، ۷۵درصد پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده اند. 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: