bazarnews

کد خبر: ۹۲۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از رشد ۴۴درصدی صدور پروانه بهره‌برداری معدنی در استان بوشهر خبر داد.

رشید مرادی ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت مواد معدنی استان بوشهر با اشاره به رشد شاخص‌های معدنی استان اظهار داشت: سال قبل 13 فقره پروانه بهره‌برداری معدنی با پیش بینی هزینه سرمایه گذاری 270 میلیارد ریال و اشتغال 82 نفر صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال ما قبل آن از نظر تعداد 44 درصد افزایش دارد.

وی با اشاره به افزایش 309 درصدی در  بخش سرمایه‌گذاری معادن استان بوشهر افزود: اشتغال در معادن استان بوشهر سال قبل 49 درصد افزایش یافت و این درحالی است که امسال معادن جدیدی وارد چرخه فعالیت می‌شود.

وی از صدور مجوز 2 پروانه اکتشاف معدنی خبر داد و بیان کرد: در یک سال گذشته تعداد 3 فقره گواهی کشف و تعداد 47 فقره مجوز اجازه برداشت صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال ما قبل آن در بخش صدور پروانه اکتشاف 100 درصد و در حوزه برداشت مواد معدنی 46 درصد افزایش داشته است.

رئیس اداره امور معادن سازمان صمت استان بوشهر با اشاره به وصول حقوق دولتی معادن خاطر نشان کرد: سال قبل بیش از 68 میلیارد ریال حقوق دولتی از بهره‌برداران معادن در استان وصول شد و نسبت به سال ماقبل آن بیش از 95 درصد افزایش دارد.

مرادی با اشاره به فعال بودن 200 واحد معدنی در استان بوشهر تصریح کرد: صنایع معدنی استان بوشهر در بخش‌های فرآوری شن و ماسه ، گچ، آهک‌هیدراته، کربنات کلسیم‌رسوبی و 3 کارخانه سیمان در دشتستان، دشتی و کنگان است.

وی، از ساخت اسکله صادراتی مواد معدنی در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: اسکله صادرات مواد معدنی استان بوشهر در نقاط مختلف از جمله در منطقه خورشهاب در مرحله مطالعاتی قرار دارد که تلاش می‌شود امسال با مشارکت بخش خصوصی عملیات اجرایی آن آغاز شود.

رئیس اداره امور معادن سازمان صمت استان بوشهر با اشاره به اینکه عملیات اکتشاف معدن بیتومین در استان آغاز می‌شود بیان کرد: مطالعات اکتشاف معادن بیتومین و سنگ آهک تکمیل شده و به سرمایه‌گذاران مواد معدنی واگذار می‌شود.

تسنیم/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: