bazarnews

کد خبر: ۹۲۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
رئیس سازمان صمت گیلان از احیای واحدهای صنعتی راکد و نیمه‌راکد این استان در سال جدید خبر داد.

فرهاد دلق‌پوش گفت: تعداد ۱۸۸ واحد صنعتی راکد و نیمه‌راکد در استان گیلان شناسایی شده‌اند که قابلیت احیا دارند. در صورت همکاری دستگاه‌ها و مؤسسات در بازگرداندن واحدهای صنعتی راکد و نیمه‌راکد به چرخه تولید، برای هزار نفر از این طریق اشتغال‌زایی می‌شود.

در همین زمینه منوچهر صدفی، معاون امور صنایع سازمان صنعت و معدن گیلان، به همشهری آنلاین اظهار کرد: گیلان دارای 2هزار و ۹۵۰ واحد صنعتی فعال است و سال گذشته بیش از ۴۰۰ واحد صنعتی راکد یا نیمه‌تعطیل به چرخه تولید استان بازگشتند.

وی اضافه کرد: در کنار احیای واحدهای نیمه‌راکد، متقاضیان سرمایه‌گذاری در صنعت استان می‌توانند با دریافت مجوزهای لازم و موافقت محیط زیست برای احداث واحدهای جدید حتی در روستاها و شهرک‌های کوچک صنعتی نیز اقدام کنند.

 صدفی با بیان اینکه بیشترین واحدهای راکد صنعتی استان در زمینه صنایع نساجی، قطعه‌سازی و شیمیایی هستند، اضافه کرد: در حال حاضر نیاز استان به ایجاد و احیای واحدهای صنعتی در زمینه صنایع سلولزی، غذایی و شیمیایی است و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌توانند برای احیای هر کدام از این واحدها اقدام کنند.

 معاون امور صنایع گیلان تأکید کرد: بخشی از این واحدها در اختیار بانک‌های عامل استان قرار دارند که باید به متقاضیان واجد شرایط واگذار شوند.

گفتنی است تاکنون با پیگیری‌های انجام‌شده تعداد ۵۰ واحد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و ۱۵ واحد خارج از آن به چرخه تولید گیلان بازگردانده شده‌اند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: