bazarnews

کد خبر: ۹۲۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
رییس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات گفت: با توجه به عدم رفع اختلال، هر ۳ اپراتور از امروز مشمول جریمه ۵۰ میلیارد تومانی شدند و باید این مقدار جریمه را به خزانه داری کل کشور واریز کنند.

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ سید جمال هادیان، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به پرسش خبرنگار بازارنیوز از اختلال در سرعت اینترنت در روز یکشنبه 5 اردیبهشت گفت: تاکنون اختلالی مبنی بر قطعی یا کندی اینترنت گزارش نشده است.

وی درباره جریمه 3 اپراتور تلفن همراه به دلیل اختلال در اپلیکیشن کلاب هاوس گفت: با توجه به عدم رفع اختلال، هر 3 اپراتور از امروز مشمول جریمه 50 میلیارد تومانی شدند و باید این مقدار جریمه را به خزانه داری کل کشور واریز کنند.

گفتنی است؛ کلاب‌هاوس که چند وقتی است در فضای رسانه‌ای کشور سر و صدا به پا کرده، یک شبکه اجتماعی بر پایه گفتگو است. در این پلتفرم افراد می‌توانند به‌طور زنده با یکدیگر صحبت کنند و نظرات خود را به اشتراک بگذارند. در این اپلیکیشن برخلاف سایر شبکه‌های اجتماعی تنها می‌توان از صوت برای برقراری ارتباط استفاده کنید. نکته‌ای که به باور برخی کارشناسان جنبه «اجتماعی» شبکه‌های اجتماعی را پررنگ کرده است.

در پی استقبال از این اپلیکیشن، ۱۹ فروردین‌ماه شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس دچار اختلال شد. وزیر ارتباطات درباره فیلتر این شبکه اجتماعی گفت: چنین حکمی صادر و حتی مطرح نشده است، اما اختلال از سوی اپراتورها همچنان برقرار بود هرچند آن‌ها نیز اعلام کردند هیچ دستور قضایی مبنی بر فیلتر این شبکه اجتماعی صادر نشده است.

بر همین اساس، وزارت ارتباطات پیشنهادی مبنی بر جریمه روزانه ۵۰ میلیارد تومانی اپراتورها برای ایجاد اختلال خودسرانه در این اپلیکیشن به هیات وزیران ارائه کرد که با گذشت حدود ۵ روز این پیشنهاد به تصویب رسید و ابلاغ شد.

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: