bazarnews

کد خبر: ۹۲۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶
مدیر صندوق بیمه کشاورزی لرستان گفت: امسال کشاورزان لرستانی 124 هزار هکتار از مزارع خود را بیمه کردند که از این مقدار بیش از 80 درصد زمین‌های دیم استان است و در صورت تایید خشک‌سالی کمک‌های خوبی به این افراد پرداخت می‌شود.

فتح‌الله رفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: کارشناسان صندوق بیمه کشاورزی لرستان در حال بررسی میزان خسارت‌های وارد شده به بخش کشاورزی استان به علت خشک‌سالی هستند.

 وی با بیان فرایند پرداخت هزینه توسط صندوق بیمه کشاورزی به بهره برداران، ادامه داد: ابتدا بایستی مسئولان مربوطه استان اعلام خشک‌سالی کنند سپس این مورد در تهران تایید شود و ٢٠ روز قبل از برداشت با توجه به منطقه‌بندی‌های مختلف این هزینه پرداخت می‌شود.

مدیر صندوق بیمه کشاورزی لرستان بیان کرد: امسال کشاورزان لرستانی ١٢۴ هزار هکتار از مزارع خود را بیمه کردند که از این مقدار بیش از ٨٠ درصد زمین‌های دیم استان است و در صورت تایید خشک‌سالی کمک‌های خوبی به این افراد پرداخت می‌شود.

رفیعی با شاره به اینکه کشاورزان به ازای هر هکتار زمین دیم برای بیمه بایستی ٣۶ تا ٧۶ هزار تومان پرداخت می‌کردند، تصریح کرد: کشاورزانی که این اقدام را در زمان مناسب انجام دادند به ازای هر هکتار کشت دیم گندم مبلغی بین یک میلیون و ٢٠٠ هزار تومان تا یک میلیون و ٧٠٠ هزار تومان دریافت می‌کنند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: