bazarnews

کد خبر: ۹۲۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
دادرس گفت: علی‌رغم کاهش بارندگی و نبود شرایط مطلوب مرتع، تاکنون سازمان مدیریت بحران وزارت کشور شرایط خشکسالی را رسما اعلام‌ نکرده است.

افشین صدر دادرس مدیر عامل اتحادیه دامداران با اشاره به تاثیر خشکسالی های اخیر بر بازار گوشت اظهار کرد: با توجه به کاهش بارش، خشکسالی و نبود مرتع مطلوب در کشور، صندوق بیمه کشاورزی باید راهکار رفع خشکسالی و  روش های تامین نهاده های دامی را بررسی کند.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی برای مقابله با خشکسالی در کشور آغاز شده است، افزود: تمامی دستگاه های اجرایی اذعان می کنند تا زمانیکه وزارت کشور رسما اعلام نکند که در چه استان هایی ، خشکسالی است، هیچ بودجه ای تخصیص داده نمی شود.

دادرس ادامه داد: مسئولان ستاد بحران وزارت کشور  با تاخیر صورت گرفته، بعد از نابودی گوسفندها وضعیت خشکسالی را اعلام می کنند که دیگر فایده ای ندارد.

به گفته وی، بنابر آمار ۱۰ استان بالای ۵۰ درصد و سیستان و بلوچستان ۹۵ درصد کاهش بارندگی داشته اند که متاسفانه با پایان فروردین هم اقدامی در خصوص خشکسالی نشده است.

مدیر عامل اتحادیه دام سبک با بیان اینکه مقادیری نهاده در بنادر موجود است، گفت: علت عدم ترخیص به موضوع تخصیص ارز باز می‌گردد که مسئولان اعلام‌کردند که تخصیص ارز نهاده دامی در اولویت است.

دادرس با بیان اینکه ایراداتی به توزیع نهاده از طریق سامانه بازارگاه وارد است، گفت: سامانه بازارگاه تبدیل به گلوگاه شده که اگر این مکانیزم به موقع انجام شود، بر روی بازار سایر نهاده های غیر مشمول هم  تاثیر مستقیم دارد.

وی در پایان متوسط قیمت دام زنده را ۶۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر حداکثر قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی باید ۱۲۰ تا ۱۲۵ هزار تومان باشد که متاسفانه با نرخ ۱۴۰ هزار تومان در بازار عرضه می شود‌.

باشگاه خبرنگاران جوان/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: