bazarnews

کد خبر: ۹۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
مدیر جهاد کشاورزی تایباد در شرق خراسان رضوی گفت: مبارزه علیه آفات و بیماریهای گیاهی در مزارع غلات این شهرستان مرزی طی سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

جواد اعتضادی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با هدف کاهش آفات و بیماری‌ها طی سال زراعی جاری مبارزه با آفت سن در سطح سه هزار و ۴۰۰ هکتار مزارع گندم و هزار و ۸۰ هکتار از کشتزارها انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین در سال زراعی جاری در سطح سه هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع گندم و هزار هکتار از مزارع جو این شهرستان مبارزه با علف‌های هرز انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد به مبارزه با آفات و بیماریها در باغات این شهرستان اشاره کرد و گفت: امسال در سطح پنج هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات تایباد مبارزه با عوامل خسارت زای باغی انجام شده که نسبت به سال زراعی گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: مبارزه با آفت "پسیل" که به روش غیرشیمیایی انجام می گیرد در سطح ۱۰۰ درصد باغات پسته این شهرستان آغاز شده است.

اعتضادی ادامه داد: در سال زراعی جاری ۱۴ هزار و ۱۰۰ هکتار از مزارع مستعد این شهرستان زیرکشت پاییزه گندم آبی و دیم، کلزا و جو آبی و دیم رفته است.

سالانه افزون بر ۳۰ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی در ۴۳ هزار هکتار کشتزارهای تایباد با فعالیت هفت هزار بهره‌بردار تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

مرکز شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است و ۳۶ هزار نفر از جمعیت آن در ۳۸ روستای این شهرستان مرزی سکونت دارند. 

تایباد از مشرق و جنوب شرقی هم مرز با کشور افغانستان است. 

برچسب ها: تایباد ، مزرعه ، آفت
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: