bazarnews

کد خبر: ۹۲۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷
نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: گفت: تنوع بخشی به حوزه اشتغال در بخش‌ های مختلف اقتصادی به ویژه در بخش کشاورزی و مشاغل دریایی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام محمد عبادی زاده در دیدار نمایندگان جامعه کارگری و کارفرمایی هرمزگان اظهار داشت: استفاده از مشاغلی مانند صنایع دستی و خانگی با توجه به ظرفیت‌های هرمزگان در بخش صنایع دستی، که با هزینه کم و به راحتی می توان از طریق آن ایجاد اشتغال و کسب درآمد داشت باید مد نظر مسوولان بوده و این مشاغل در استان احیاء و فعال شوند.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: مسائل و مشکل‌های بنگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل در راستای رونق تولید و حمایت از تولیدکنندگان و حل شود تا وارد چرخه تولید شوند تا شاهد آثار فعالیت آنها در کاهش بیکاری و افزایش درآمد مردم باشیم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان اضافه کرد: تفکر پشت میزنشینی آسیب جدی بر فرهنگ اشتغال و کار دارد و این تفکر یکی از عوامل مهم بیکاری است و جامعه نیازمند تغییر و اصلاح نگرش به اشتغال به ویژه توسط بخش های مهم از جمله دانشگاه است.

حجت الاسلام محمد عبادی زاده افزود: با توجه به شروع کرونا و تعطیلی برخی از مشاغل بعضی از کارگران بویژه روزمزد با مشکل مواجه شدند که باید در این شرایط سخت آنها را دریابیم و قوانین حمایتی از مشاغل خرد و کوچک که در شرایط بحران آسیب پذیرتر هستند، پیش بینی شود.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال پایدار در شرایط کنونی یکی از اولویت های اصلی بوده که نیازمند عزم همگانی است که باید برای آن برنامه ریزی کرد.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان هم در این دیدار گفت: بیش از نیمی از جمعیت استان تحت پوشش خدمات وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی قرار دارد و با توجه این موضوع، خدمات متنوعی در بخشهای مختلف به جامعه هدف در استان داده می شود.

هادی ابراهیمی افزود: باوجود شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا و تحریم های اقتصادی، جامعه کارگری همچون گذشته با تعهد و مجاهدت خالصانه و با نهایت توان خود در جهت جهش تولید و رونق اقتصادی مشغول به فعالیت هستند و هرمزگان کمترین تجمع های کارگری را دارد.

وی اظهارداشت: در راستای حمایت از کارگران و کارفرمایان در این شرایط، دولت تسهیلات حمایتی به بنگاههای آسیب دیده و مقرری بیمه بیکاری به کارگران بیکار شده پرداخت کرد.

ابراهیمی، طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی، پرداخت یارانه دستمزد و معافیت های بیمه ای را از دیگر مواردی ذکر کرد که ذیل سیاست های فعال بازار کار برای حمایت از اشتغال انجام شده است.

وی آموزش های ایمنی و تشکیل کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار، کاهش معوقات کارگری، ارتقاء آموزش قوانین و مقررات کار به کارگران و کارفرمایان، حمایت از کارگران بنگاههای اقتصادی مشکل دار را از دیگر اقداماتی ذکر کرد که برای حمایت از قشر کار انجام شده است.

برچسب ها: اشتغال ، مسئولان ، تنوع
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: