bazarnews

کد خبر: ۹۲۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: لازمه فعالیت این ارز‌ها در ایران است که مجلس شورای اسلامی با نگاه کارشناسی و واقع‌بینانه، همانطور که پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی هم اشاره کرد، قوانینی تنظیم کند، به نحوی که بتوانیم از فرصت‌های رمزارز‌ها استفاده و آسیب‌ها را مدیریت کنیم که متوجه شهروندان نشود.
گروه بازاردیجیتال بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ جلیل رحیمی جهان‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، پیرامون رمزارز‌ها و مخاطرات احتمالی آن‌ها به بازارنیوز گفت: تبادل مالی در طول تاریخ سیر تکاملی و تغییرات گوناگونی داشته است. رمزارز‌ها جدیدترین نوع از تبادل اعتبار و دارایی در فضای مجازی است که امروزه جایگزین ارز‌های رایج می‌شود. هر تکنولوژی که ایجاد می‌شود هم آسیب زاست و هم منافعی دارد. در حال حاضر در زمینه جابه‌جایی پول می‌توان از این ارز‌های دیجیتال استفاده کرد. به همین میزان که قابل استفاده است، آسیب‌هایی هم متوجه کسانی که در این عرصه ورود می‌کنند، وجود دارد.

وی افزود: لازمه فعالیت این ارز‌ها در ایران است که مجلس شورای اسلامی با نگاه کارشناسی و واقع‌بینانه، همانطور که پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی هم اشاره کرد، قوانینی تنظیم کند، به نحوی که بتوانیم از فرصت‌های رمزارز‌ها استفاده و آسیب‌ها را مدیریت کنیم که متوجه شهروندان نشود.

رحیمی ادامه داد: اگر بخواهیم با ارز‌های دیجیتال مبارزه کنیم، خودمان را از گردونه رشد و پیشرفت تکنولوژی و مالی خارج کرده‌ایم. به جای مقابله باید شناخت دقیق‌تر و کافی از آسیب‌ها، بسترسازی مناسب و تصویب قوانین لازم در این زمینه را دستور کار قراردهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: تبادل مالی رمزارزها در کنترل هیچ حاکمیتی در دنیا نیست که ما بخواهیم دومی بوده و بر آن مسلط باشیم. رمزارز‌ها فرصتی مبتنی بر پیشرفت تکنولوژی است که نمی‌توان بر آن‌ها اعمال حاکمیت داشت. مضاف بر این که اگر اقتصاد دولتی مناسب بود، اکنون کشور دچار مشکل مرغ و گوشت و... نبود. اقتصاد باید در اختیار بخش خصوصی باشد، ولی نظارت دولتی و تصویب قوانین و نظارت بر آن لازم است.

وی در پایان تاکید کرد: اگر نگاه ما مبتنی بر شرایط موجود جهان باشد و شناخت دقیقی از گسترش رمزارز‌ها داشته باشیم و بدانیم که احتمالا پول آینده جهان، ارز‌های دیجیتال است. راحت‌تر می‌توانیم واقعیات را بپذیریم و بر آن نظارت داشته باشیم. اگر مخالفت کنیم، شناختی از آن به دست نمی‌آید و مردم وارد این بازار‌ها شده و ممکن است بسیاری افراد سرمایه‌های خود را از دست دهند.

پایان پیام//
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: