bazarnews

کد خبر: ۹۲۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
رییس‌جمهور گفت: میدان و دیپلماسی دو بازو هستند که یک هدف را دنبال می‌کنند.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: حسن روحانی صبح امروز در جلسه هیأت دولت درباره فایل صوتی منتشر شده از وزیر امور خارجه اظهار کرد: امروز در جامعه ما دشمنان هر روز داستانی می سرایند و می خواهند وحدت جامعه ما را بهم بزنند. در ماجرای پخش شدن این نوار صوتی محرمانه دیدید که توسط کثیف ترین برنامه و شبکه ای که سراسرش ضد اسلام و ایران است و پولش را عربستان سعودی تأمین می کند این کار صورت گرفت.

وی ادامه داد: آدم هایی که دروغ و راست را بهم می بافند برای ایجاد اختلاف در کشور و از بین بردن وحدت جامعه و اینکه گروهی را مقابل گروهی دیگر قرار بدهند این کار را انجام می دهند. الان دوران عصبانیت رژیم صهیونیستی، ارتجاع منطقه و تندروهای آمریکایی است. چرا که مسیری را که پیش بینی کرده بودند بهم خورد.

روحانی با بیان اینکه ترامپ تنها رییس جمهور آمریکا بود که برای اسرائیل مزدوری کرد، یادآور شد: البته بقیه روسای جمهور آمریکا هم با رژیم صهیونیستی رفیق بودند و از آن حمایت می کردند اما ترامپ در برجام مزدور آن ها شد و کسی که او را تحریک کرد تا از برجام خارج شود صهیونیست ها بودند. در موضوع قدس و انتقال پایتخت اسرائیل به آنجا هم او مزدور آن ها بود. در خروج از سازمان های بین المللی باز هم مزدور آن ها بود.

رییس جمهور اضافه کرد: آن ها همه تلاش شان را کردند تا ایران را با مشکل مواجه کنند. البته مشکل آن ها ایران نیست بلکه ظلم و تجاوزشان است و اگر دست از تجاوز و غصب سرزمین دیگران بردارند کسی به آن ها کاری ندارد؛ چرا که برای ما یهودی و مسیحی و سایر ادیان فرقی نمی کند و بحث ما گروهی است که در حال جنایت کردن هستند. داستان سردار سلیمانی هم کار صهونیست ها بود. درست است که قاتل و عامر ترامپ است اما کسی که پشت پرده آن ها تحریک کرد تا سردار بزرگ ما را که همه زندگی خود را به نفع منطقه گذاشته بود به شهادت برسانند، صهیونیست ها بودند.

رییس جمهور با اشاره به اقدامات شهید سلیمانی در منطقه خاطرنشان کرد: بعضی ها یادشان نیست روزهایی بود که هیچ کس جرأت نمی کرد به مقابله داعش برود. در آن روزها نه تنها کربلا و نجف و حرم اهل بیت (ع) در خطر بود حتی خود بغداد و منطقه سبز آن هم در خطر بود و کسی جرأت نمی کرد از آن خارج شود، اما آن کسی که نیمه شب به بغداد و عتبات و شمال عراق رفت و توطئه صهونیست ها و آمریکا را در منطقه خنثی کرد سردار سلیمانی بود. ما نباید یادمان برود انسان های بزرگ در مقاطع حساس کارهای بزرگی انجام دادند. ما در افغانستان، عراق، لبنان، سوریه و یمن همه جا آثار مجاهدت های شهید سلیمانی را به خوبی مشاهده می کنیم.

روحانی در ادامه تصریح کرد: این ها توطئه کردند برای اینکه ایران را در گوشه ای تنها قرار بدهند و بزرگان را از ما بگیرند و امروز عصبانی هستند، چون تمام آنچه بافته بودند از بین رفت. چهار سال توطئه کردند اما امروز هم ۱+۴ و حتی آمریکایی ها کاملا فهمیده اند راهی جز تسلیم شدن در برابر قانون و مقررات بین المللی و حقانیت ایران ندارند و باید تسلیم ایران شوند.

وی افزود: من از سال ۸۱ که پرونده هسته ای ایران شروع شد از ابتدا در جریان آن قرار داشتم. از سال ۸۲ تا ۸۴ مسئول مستقیم آن بودم و در مراحل بعد هم می دانستم که چه می گذرد و از سال ۹۲ هم دوباره مسئولیت مستقیم پیدا کردم و به عنوان کسی که از آغاز موضوع هسته ای به صورتی در آن حضور داشتم در اینجا شهادت می دهم که مسیر سختی و دشواری بود که با فداکاری و قهرمانی دیپلمات های ما طی شد. فردی آگاه و آشنا به مسائل مثل دکتر ظریف در صدر و همه تلاش کردیم تا آن توطئه را شکاندیم. در سال ۹۴ توطئه صهونیست ها را در هم شکستیم و در سال های ۹۴، ۹۵ و ۹۶ شرایط راحت تری برای مردم پیش آمد، اما پس از آن ترامپ آمد و این توطئه جدید را انجام داد. حالا گذشته و امروز دولت جدید آمریکا و همه فهمیده اند راهی جز تسلیم شدن در برابر حقانیت ایران ندارند.

رییس جمهور همچنین گفت: در این وسط باید عده ای یک چیزی را علم می کردند. دزدیدن یک سند و نوار محرمانه مسئله ای است که باید مورد بررسی قرار گیرد که چرا در این مقطع صورت گرفته و این موضوع به وزارت اطلاعات برمی گردد که بررسی می کنند که ریشه هایش چه بوده است؛ در حالی که حتی شاید می شد هفته گذشته هم این نوار پخش شود درست در مقطعی که مذاکرات وین در اوج موفقیت است آن را پخش می کنند تا در درون کشور تفرقه ایجاد کنند. در حالی که ما با اتحاد می توانیم تحریم ها را برداریم و این هایی که این کار را می کنند ضد ایران و مردم و مصالح ایران هستند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: