bazarnews

کد خبر: ۹۲۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
اکبر بهنامجو روز یکشنبه در جریان بازدید از یک واحد فرآوری سیب‌زمینی افزود: ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی به ویژه برای محصول سیب‌زمینی در استان اردبیل از ضروریات است و برای توسعه فازهای واحدهای موجود تسهیلات لازم از محل بانک‌های مختلف جذب می‌شود.

 

استاندار اردبیل گفت: توسعه واحدهای صنایع تبدیلی و سردخانه با هدف جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی و باغی در این استان مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: با توسعه فازهای فعالیت واحدهای صنایع تبدیلی در استان اردبیل از خام فروشی محصولات کشاورزی و باغی جلوگیری خواهد شد.

استاندار اردبیل همچنین احداث انبارهای سرد برای نگهداری فرآورده‌های کارخانه‌ها و صنایع تبدیلی برای بازاریابی مناسب را نیز  در راستای توسعه واحدها ضروری برشمرد و از برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت سردخانه‌های این استان به ۴۰۰ هزار تن خبر داد.

وی اضافه کرد: طول عمر نگهداری محصولات با احداث سردخانه بالا می‌رود و ضرر و زیانی متوجه کشاورزان و همچنین صاحبان واحدهای صنایع تبدیلی نمی‌شود.

در این بازدید مقرر شد مجوزهای لازم در راستای توسعه این واحد از ظرفیت ۶۰ هزار تن به ۱۲۰ هزارتن و اشتغال ۳۰۰ نفری از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط صادر شود.

احداث سردخانه ۲۰ هزار تنی زیر صفر و بالای صفر از دیگر مصوبات این بازدید برای تکمیل زنجیر تولید مجموعه بود که نقش مهمی در ذخیره‌سازی مناسب سیب‌زمینی برای تولید خلال در طول سال دارد.

در حال حاضر ۲۸۰  واحد صنایع تبدیلی و غذایی با ظرفیت فرآوری بیش از سه میلیون تن محصول در استان اردبیل فعال است.

ایرنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: