bazarnews

کد خبر: ۹۲۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
کاووس همتی گفت: مزارع خسارت دیده از خسکسالی شامل ۱۲۰۰هکتار گندم، ۹۵۵۰ هکتار جو دیم، ۱۳ هزار و ۸۰۰ هکتار گندم آبی  و ۸۴۰۰ هکتار جو آبی در زیر شبکه سد درودزن است.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از خسارت صد درصدی خشکسالی به ۳۲ هزار و ۹۵۰ هکتار از مزارع گندم و جو در این شهرستان خبر داد و گفت: بیش از ۱۲۰ هزار تن محصول گندم و جو از چرخه تولید خارج شده است.

 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی فارس، همتی گفت: با احتساب پیش بینی عملکرد ۲۵۰۰ کیلو گرم به ازای یک هکتار گندم دیم و ۱۸۰۰ کیلوگرم به ازای یک هکتار جو دیم و پیش بینی تولید ۵۵۰۰ کیلوگرم  برای یک هکتار گندم آبی و ۳۵۰۰ کیلو گرم به ازای یک هکتار جو آبی بیش از ۷۸ هزار تن محصول گندم و بیش  ۴۴ هزار  تن جو از چرخه تولید خارج شده است.

همتی عنوان کرد: علاوه بر خسارت صد درصدی و از بین رفتن کامل مزارع دیم، کاهش عملکرد مزارع آبی نیز به دلیل کاهش آب چاه‌های کشاورزی قطعی است. 

این مقام مسئول با بیان اینکه بیش از یکصد هزار هکتار گندم و جو در شهرستان کشت شده است، خاطرنشان کرد: کشت گندم و جو در نیمه آبان ماه انجام و در اواخر خرداد تا اوایل تیر ماه نیز برداشت می‌شود.

همتی با بیان اینکه تنها پنج هزار هکتار از مزارع جو و ۳۸۰۰ هکتار از مزارع گندم خسارت دیده تحت پوشس بیمه  هستند بر لزوم توجه به نقش بیمه محصولات کشاورزی در جبران بخشی از خسارت‌های ناشی از خشکسالی تاکید کرد. 

ایسنا/

برچسب ها: مرودشت ، خشکسالی ، خسارت
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: