bazarnews

کد خبر: ۹۳۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
دولت هند در نظر دارد با افزایش سرعت و گسترش دامنه واکسیناسیون از بیش از چهل و پنج سال به بیش از هیجده سال شیوع ویروس کرونا را در این کشور کنترل کند.

دولت هند برای کنترل شیوع ویرس کرونا که به سرعت در این کشور در حال افزایش است، از روز یکم ماه مه دامنه واکسیناسیون را از سن بیش از چهل و پنج سال به سن بیش از هیجده سال گسترش داد.

اما برخی از ایالتهای هند اعلام کردند به علت کمبود واکسن نمی توانند در این حجم گسترده پاسخگوی واکسیناسیون همگانی باشند. در هند شمار مبتلایان روزانه به بیش از سیصد هزار نفر افزایش یافته است و نظام پزشکی این کشور در وضعیت بحرانی قرار دارد. به علت کمبود تخت و دستگاه تنفس مصنوعی شمار زیادی از مبتلایان جان خود را از دست داده اند.

 دولت هند در نظر دارد با افزایش سرعت و گسترش دامنه واکسیناسیون از بیش از چهل و پنج سال به بیش از هیجده سال شیوع ویروس کرونا را در این کشور کنترل کند. اما به گزارش رسانه های محلی، با گسترش دامنه واکسیناسیون حدود ششصد میلیون نفر به تعداد افرادی که باید واکیسنه شوند اضافه خواهد شد و برخی از ایالتها که با کمبود واکسن رو به رو شدند اعلام کردند پاسخگوی  گسترش دامنه واکسیناسیون نخواهند بود.

در این میان دولت محلی دهلی نو با اعلام اینکه واکسن های لازم هنوز نرسیده از شهروندان خواسته است  به محل هایی که برای واکسیناسیون در نظر گرفته شده مراجعه نکنند. افزون بر این، حتی در بمبئی بزرگترین شهر تجاری هند هم واکسیناسیون به علت کمبود واکسن امکانپذیر نیست.

تاکنون در هند بیش از صد و بیست میلیون نفر که کمتر از ده درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند، حداقل یک بار واکسینه شده اند. با توجه به کمبود واکسن هم اکنون پرسش این است که دولت چگونه می خواهد دامنه  واکسیناسیون را گسترش دهد؟

در دهلی نو که شیوع ویروس کرونا به سرعت در حال گسترش است، روز سی ام آوریل مرگ ۳۹۵ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا تایید شده که این تعداد کشته تاکنون بیشترین آمار رسمی مرگ و میر در یک روز در پایتخت هند بوده است. به گزارش رسانه های محلی، به علت افزایش اخیر مرگ و میر در دهلی نو، پایتخت هند با کمبود جایگاه سوزندان اجساد رو به رو شده است. به همین علت در پارکینگ ها و حاشیه رودخانه ها در دهلی نو جایگاه موقت سوزاندن اجساد احداث شده است. گفته می شود هیزم جایگاه سوزندان اجساد از طریق قطع درختان در پارکها تهیه می شود.

برچسب ها: واکسن ، کرونا ، هند
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: