bazarnews

کد خبر: ۹۳۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
سخنگوی صنعت برق کشور تاکید کرد: تعرفه مصرف برق مزارع، در ۴ ماه گرم سال (خرداد تا شهریور)، دو برابر متوسط تعرفه صادراتی خواهد شد. علاوه بر این، اگر فعالیتشان در این ایام تعطیل نشده باشد، ذیل طرح‌های پاسخگوی بار قرار می‌گیرند که باید در ساعات اوج مصرف، مصرفشان را کاهش دهند.
گروه نفت و انرژی بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور در گفتگو با بازارنیوز پیرامون خبر اعطای مجوز به یک مزرعه تولید رمزارز در اصفهان اظهار کرد: فعالیت استخراج رمزارز بر اساس مصوبه هیئت وزیران، قانونی برشمرده شده و متقاضیان پس از اخذ مجوز از وزارت صمت، به شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق مراجعه کرده و انشعاب به آن‌ها واگذار می‌شود.

وی افزود: تعداد زیادی مزرعه تولید رمزارز در کشور داریم و مزرعه اصفهان، نخستین مزرعه نبوده است. تا به حال حدود ۳۰۰ مگاوات انشعاب واگذار کردیم که حدود ۲۰۰ مگاوات آن به صورت مجاز در کشور در حال فعالیت است.
 
*2 تصمیم برای استخراج‌کنندگان رمزارز

رجبی مشهدی در ارتباط با تصمیمات صنعت برق برای مصرف استخراج‌کنندگان رمزارز در ایام پیک مصرف، تصریح کرد: دو تصمیم برای مزارع تولید رمزارز اتخاذ شده است. یکی از تصمیمات این است که تعرفه مصرف برق مزارع، در ۴ ماه گرم سال (خرداد تا شهریور)، دو برابر متوسط تعرفه صادراتی در این ایام خواهد شد. تجربه سال گذشته نشان می‌دهد که این مزارع در این ۴ ماه، به دلیل تعرفه بالا از برق استفاده نمی‌کنند.

وی افزود: علاوه بر این، مانند هر صنعت دیگری، طرح‌های پاسخگوی بار برای این‌ها در نظر داریم. بدین صورت که اگر فعالیتشان در این ایام تعطیل نشده باشد، ذیل طرح‌های پاسخگوی بار قرار می‌گیرند که باید در ساعات اوج مصرف، مصرفشان را کاهش دهند.
 
*کسری 4هزار مگاواتی در تولید برق کشور

سخنگوی صنعت برق کشور با تاکید بر این که امسال، بارندگی کم بوده و مشکل در تامین برق مورد نیاز کشور خواهیم داشت، اظهار کرد:  حداقل ۴ هزار مگاوات در حوزه نیروگاه‌های برق‌آبی کسری تولید داریم. علاوه بر آن از ابتدای سال، حدود ۲۰ درصد افزایش مصرف برق در کشور داشتیم که معمولا این عدد در سال‌های گذشته، حداکثر ۵ درصد بوده است. اگر این وضع ادامه پیدا کند و با وجود کسری تولیدی که داریم، سال بسیار سختی را در پیش رو خواهیم داشت.

رجبی مشهدی افزود: برنامه‌های ما برای جبران این ۴ هزار مگاوات، تشدید اقدامات مدیریت مصرف به خصوص در دستگاه‌های اجرایی و ادارات است که وزارت نیرو پیش از هر دستگاهی، خود ورود کرده و استفاده از دستگاه‌های سرمایشی برقی و کولر‌های گازی را در مناطق عادی ممنوع شده و صرفا در مناطق گرمسیر، با تنظیم دما روی ۲۶ درجه استفاده از کولر گازی را خواهیم داشت. همین اقدام را که موجب کاهش ۵۰ درصدی مصرف انرژی می‌شود، برای سایر دستگاه‌های کشور توصیه می‌کنیم تا هر اقدامی از دستشان بر می‌آید انجام دهند تا در تامین برق کشور مشکلی پیش نیاید.

وی در پایان پیرامون احتمال کاهش صادرات برق در صورت مشکل در تامین برق داخلی، اظهار کرد: اولویت تامین برق با مصرف داخل کشور است و در صورت جدی شدن محدودیت در تامین برق، صادرات تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. ولی آنچه بیشتر به دنبالش هستیم این است که از طرح‌های تشویقی برای کاهش مصرف صنایع، کشاورزان و مشترکان خانگی مانند برق امید به منظور مدیریت مصرف استفاده کنیم.

پایان پیام//
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: