bazarnews

کد خبر: ۹۳۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
بازارنیوز گزارش می دهد؛
گرچه بازار رمزارزها در چند ماه اخیر، بازار جذابی برای سرمایه گذاری به نظر می رسد، اما مثل هر بازار دیگر، مخاطرات و تهدیداتی را همراه خود دارد که فعالان باید به آنها توجه کنند.

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز - مسعود قالیباف؛ سال 2021 را می توان سال کریپتو کارنسی ها نامید. همانطور که اینفوی زیر نشان می دهد، با مقایسه قیمت در انتهای سال 2020 با هفته اخیر، رشد عجیبی را در ارزش رمز ارزها مشاهده می کنیم.گرچه در ماههای ابتدایی زمستان شاهد فراز و نشیبهایی در ارزش رمز ارزها بودیم اما روند کلی این رمز ارزها به صورت صعودی است.

از مخاطرات بازار جذاب سال 1400 چه می دانید؟/روی دیگر بازار رمزارزها + اینفوگرافیک

رمز ارز دوج کوین در همین بازه کوتاه رشد حدود 7555 درصدی را تجربه کرد. توکن میکر هم که اکنون 6000 دلار ارزش دارد، با رشد 760 برابری مواجه شد. داستان سایر رمزارزها نیز مشابه است. حتی بیت کوین که معروفترین رمز ارز دنیاست نیز از همین قاعده پیروی می کند. و در این بازه چند ماهه رشد 113 درصدی را تجربه کرد.

اما این بازار جذاب، روی دیگری نیز دارد.  نوسان شدید در بازارهای رمز ارز همیشه وجود داشته است.  سال ۲۰۱۱ اولین هک “ام.تی گاکس”    (Mt. Gox)  منجر به ۹۵ درصد افت قیمت بیت کوین شد. در آن زمان ام.تی گاکس بزرگ‌ترین صرافی بیت کوین محسوب می‌شد. سال ۲۰۱۳ یک مسئله بانکی در قبرس باعث کاهش ۵۲ درصدی ارزش بیت کوین شد. سال ۲۰۱۴ دومین هک ام.تی گاکس نیز منجر به از دست رفتن ۶۳ درصد از ارزش بیت کوین گردید.

نکته مهم این است که خرید رمز ارزها می‌تواند منجر به از دست رفتن بخش بزرگی از آن چیزهایی شود که شما روی آن‌ها سرمایه گذاری کردید. بنابراین، هرگز نباید بیشتر از “آن‌چه که می‌توانید از دست بدهید”، سرمایه گذاری کنید. به عبارت دیگر، هرگز برای سرمایه گذاری بر روی رمز ارزها زیر بار بدهی نروید. حتی اگر بدهی شما از نوع اعتباری یا وام بدون بهره و قرض الحسنه نیز باشد، باز هم این توصیه را جدی بگیرید. شما باید قادر به از دست دادن باشید و بتوانید به اندازه کافی صبر کنید.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: