bazarnews

کد خبر: ۹۳۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
سهراب دل انگیزان با بیان اینکه منطقه آزاد قصرشیرین می تواند زمینه ساز توسعه اقتصادی استان شود، افزود: البته دستیابی به این مهم نیاز به برنامه ریزی دقیق اقتصادی دارد.

یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: منطقه آزاد قصرشیرین می‌تواند سرمایه های سرگردان سرمایه‌گذاران عراقی که تعدادشان کم هم نیست را جذب کشور کند.

عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به مزایای مناطق آزاد تجاری، گفت: اصلی ترین مزیت مناطق آزاد تجاری معاف شدن آنها از قوانین سرزمین مادری همچون قوانین مالیاتی، قوانین کار و تامین اجتماعی است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در مناطق آزاد سهل‌تر از سایر نقاط است، گفت: این موضوع می تواند نقش مهمی در جذب سرمایه گذاران خارجی داشته باشد، لذا منطقه آزاد قصرشیرین می تواند سرمایه های سرگردان سرمایه گذاران عراقی که تعدادشان کم هم نیست را جذب کشور کرده و از این طریق زمینه ساز توسعه اقتصادی استان شود.

دل انگیزان یادآوری کرد: سرمایه گذاران خارجی برای حضور و سرمایه گذاری در مناطق آزاد، روادید سرزمین مادری هم لازم ندارند. 

رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی اضافه کرد: مناطق آزاد تجاری همچنین می توانند در جذب و انتقال تکنولوژی به درون کشور نقش اثرگذاری داشته باشند.

 دل انگیزان در ادامه با بیان اینکه مناطق آزاد تجاری فقط ویژه صادرات نیستند، گفت: قوانین این مناطق برای واردات هم صدق می کند، لذا منطقه آزاد قصرشیرین از این طریق نیز می تواند زمینه ساز توسعه کسب و کارها و اشتغالزایی در منطقه شود.

وی در ادامه با اشاره به اعلام نشدن محدوده منطقه آزاد قصرشیرین، گفت: انتظار می رود منطقه آزاد قصرشیرین محدوده مرز خسروی تا مرز رسمی پرویزخان و نیز محدوده قانونی شهر قصرشیرین را در برگرفته باشد و فقط محدود به یک منطقه خاص نشده باشد.

هفته گذشته ایجاد منطقه آزاد قصرشیرین در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد.

ایسنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: