bazarnews

کد خبر: ۹۳۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۰
نوربخش حاتمی اظهار کرد: در یک برنامه توسعه سه ساله کشاورزی در استان کرمانشاه با تولید و اشتغالزایی پایدار و تاکید بر حفظ منابع آب و خاک میزان تولیدات محصولات کشاورزی از ۴.۳ میلیون تن در سال ۹۷ به ۵.۱ میلیون تن در سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کرده است.

 

وی افزود: یکی از مشکلات کشاورزی در استان کرمانشاه در محصولاتی مانند گوجه، سیب زمینی، پیاز، سبزیجات و غیره عرضه زیاد محصولات در فصل برداشت با قیمت پایین و نبود خریدار و پس از انبار شدن افزایش قیمت آنها است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش ظرفیت انبارها و سردخانه‌های این استان تصریح کرد: ظرفیت سردخانه‌های استان کرمانشاه از پنج هزار تن در سال ۹۸ به ۵۰ هزار تن در سال ۹۹ افزایش پیدا کرده و ۲۰ برابر ظرفیت فعلی ۱۰۰ هزار تن در حال ساخت و ۳۰ برابر ظرفیت یعنی ۱۵۰ هزار تن مجوز برای ساخت صادر و در ۲ سال آینده این ظرفیت به ۳۰۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

حاتمی خاطر نشان کرد: ایجاد صنایع تبدیلی در کنار کشاورزی یکی از مواردی است که به تبدیل کشاورزی سنتی به مدرن کمک خواهد کرد و در طرح توسعه کشاورزی استان کرمانشاه ظرفیت صنایع تبدیلی از یک میلیون و ۴۶۴ هزار تن در سال‌های گذشته به ۲ میلیون و ۲۲۳ هزار تن افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت تولیدات گلخانه‌ای در استان کرمانشاه بیان کرد: میزان زمین‌های کشت گلخانه‌ای در سال ۹۷، ۲۸ هکتار بوده که هم اکنون به ۴۸ هکتار افزایش و ۳۴ هکتار گلخانه دیگر در حال ساخت و پروانه بهره برداری ۱۲ شهرک گلخانه‌ای دیگر صادر شده است.

مهر/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: