bazarnews

کد خبر: ۹۳۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹
حمیدرضا قمی در واکنش به مصاحبه حجت الاسلام حبیبی عضو هیئت نظارت بر انتخابات استان یزد در خصوص دلایل رد صلاحیت داوطلبان در شبکه استانی تابان گفت: این اتهامات در شب‌های قدر و ضربت خوردن حضرت علی (ع) وارد شد که در آن به آموزه‌های اخلاقی ایشان بیشتر پرداخته می‌شود.

سخنگوی شورای شهر پنجم یزد در واکنش به اظهارات یکی از اعضای هیئت نظارت بر انتخابات گفت: وارد کردن اتهامات اثبات نشده به کسانی که فرصت دفاع ندارند لکه دار کردن آبرو و حیثیت افراد است و التزام به اسلام نیست.

وی با بیان اینکه کسانی که اتهامات زیادی به آنها نسبت داده شد فرصتی برای دفاع نداشتند اظهار کرد: اتهامات وارده در اتاق‌های در بسته بررسی و حکم صادر شد. آنگاه در حضور ده‌ها هزار بیننده رسانه رسمی بدون اشاره به اینکه این اتهامات چگونه اثبات شده و مربوط به کدام شخص است و با بیانی نوبرانه و عجیب، مطرح شد.

قمی ادامه داد: به فرض اینکه این اتهامات اثبات شده هم باشد اما سوال اینجاست که بر اساس کدام حکم شرعی و قانونی اجازه داشتند این بدگمانی را در مردم نسبت به یک فرد مجرم و در حالی که فرصت دفاع ندارد، ایجاد کنند.

وی گفت: این اتهامات در کدام محکمه صالح به اثبات رسید که این چنین حیثیت افراد را لکه دار کردند؟ آیا به راستی آبرو و حیثیت مردم این‌قدر بی ارزش است و آیا این التزام به اسلام بود؟

سخنگوی شورای شهر یزد افزود: وقتی مولا علی (ع) از خانه‌ای که مشکوک به فساد است بیرون می‌آید ابراز بی‌اطلاعی می‌کند اما چطور می‌توان نسنجیده و ندیده تهمت وارد کرد. این اتهامات با سیره مولا علی (ع) همخوانی دارد.

وی تصریح کرد: اگر این نوع تهمت‌زنی‌ها از روی ساده اندیشی باشد باید به شدت نگران فرایند تشخیص صلاحیت‌ها باشیم و اگر با علم و آگاهی انجام شده باشد بایستی نگران عدالت و انصاف در تشخیص صلاحیت‌ها بود.

حمیدرضا قمی با بیان اینکه آنچه اتفاق افتاد از مدیر کل صدا و سیما یزد که ایشان را به پرهیزکاری و پارسایی می‌شناسیم بسیار بعید بود، گفت: امیدوارم هر چه زودتر برای جبران این اتفاق اقدام شود.

وی در پایان با ابراز امیدواری از اینکه همه شهامت عذرخواهی و اعلام اشتباهات خود را داشته باشند اظهار کرد: بسیاری از بزرگان که حتی برخی از آنها با ما همفکر و هم‌عقیده نبودند، شجاعانه نسبت به این عمل ابراز تأسف کردند. ترویج اخلاق در جامعه اولی بر هر کاری است و اگر در جامعه‌ای فقدان دین و اخلاق و انسانیت باشد به هیچ نخواهد ارزید.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام حبیبان یکی از اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر یزد اخیراً با حضور در سیمای استانی درباره ردصلاحیت‌ها توضیح داده و گفته بود "کسی که با سگ عکس می‌گیرد و تبلیغ سگ می‌کند را چرا باید تأیید صلاحیت کنیم؟ "

ایمنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: