bazarnews

کد خبر: ۹۳۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
محبی نجم‌آبادی گفت: با شرایط جدیدی که پس از تفاهم‌نامه ۲۵ ساله ایران و چین و احتمالا تفاهم‌نامه‌ای که بین ایران و روسیه به زودی امضا خواهد شد، به وجود آمده است، به زودی حلقه محاصره شکسته می‌شود. این حلقه محاصره چه در وین و چه در پکن باید شکسته شود.
گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ بهروز محبی نجم‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز، در ارتباط با حمایت مذاکرات اخیر ایران و ۴+۱ در وین، اظهار کرد: دولت بعد از قانون اقدام راهبردی صیانت از حقوق ملت ایران، در شرایطی قرار گرفت که با دست پر توانست در برابر آمریکا و ۴+۱ ظاهر شود. اتفاقات ناگوار مانند شهادت شهید فخری‌زاده و تخریب‌هایی که دشمن در حوزه هسته‌ای انجام داد، باعث شد دولت برای اجرای غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم بر اساس ماده ۱ این قانون مصمم‌تر شود.

وی افزود: امریکایی‌ها و کشور‌های ۴+۱، پیام این شرایط و حرکت مبتنی بر اقتدار را دریافت کرده‌اند و می‌دانند که در این مسیر، حاکمیت جمهوری اسلامی به صورت جدی در مقابل زیاده‌خواهی‌ها خواهد ایستاد. با این حال، شرایطی به وجود آمده که بایدن و تیم او در آمریکا، با شعار عقب‌نشینی سانتی‌متری، همه تلاششان را خواهند کرد که حداقل‌ها را به ما بدهند و حداکثر امتیاز را از ما بگیرند.

محبی ادامه داد: در جلساتی که در مجلس برگزار شد، قرار شد نمایندگان مذاکرات وین را تحت بررسی ویژه قرار دهند و ما با دقت رفتار‌های ۵+۱ و دولت خودمان را بررسی خواهیم کرد. اگر دولت هم بخواهد تصمیمی بگیرد، باید با هماهنگی و مشورت مجلس باشد.

این نماینده مجلس با بیان این نکته که هیچ امیدی به رفع تحریم‌ها ندارد، اظهار کرد: معتقدم این مذاکرات یک بازی سیاسی و رفتار حداقلی است. در عین حال ما به عنوان نمایندگان مجلس، از برداشتن تحریم‌ها قطعا استقبال می‌کنیم و کسی در جمهوری اسلامی نیست که بخواهد شرایط تحریمی ادامه پیدا کند. شرایط جدید هم که پس از تفاهم‌نامه ۲۵ ساله ایران و چین و احتمالا تفاهم‌نامه‌ای که بین ایران و روسیه به زودی امضا خواهد شد، به وجود آمده است، به زودی حلقه محاصره شکسته می‌شود. این حلقه محاصره چه در وین و چه در پکن باید شکسته شود.

وی در پایان گفت: باید گفت که مجلس در نوشتن توافقنامه بین ایران و چین بر اساس اصل ۷۷ قطعا شکل واقعی برد-برد را منصه ظهور خواهد رساند و به نظر می‌رسد اتحاد داخلی کمک خواهد کرد که حلقه محاصره زودتر شکسته شود.

پایان پیام//
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: