bazarnews

کد خبر: ۹۳۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، با بیان اینکه روند نزولی بیماری کرونا در استان تهران شکننده است، از مردم خواست همچنان پروتکل ها را رعایت کنند.

نادر توکلی، با تاکید بر ادامه رعایت پروتکل‌ها، گفت: به رغم اعلام ستاد ملی کرونا مبنی بر وضعیت نارنجی استان تهران، شاید این تصور ایجاد شود که سطح رعایت پروتکل‌ها کمرنگ شده و وضعیت عادی است ولی باید توجه داشته باشیم که ساده انگاری و بی مبالاتی باعث شیوع ویروس‌های جهش یافته جدید، پیچیدگی شرایط بیماری و شروع موج‌های بعدی می‌شود.

وی افزود: به منظور تحلیل هوشمندانه کووید و با هماهنگی ستاد مبارزه با کرونا در کلانشهر تهران و نوآوری یک شرکت دانش بنیان، سامانه و اپلیکیشن "ریسک من" طراحی شده است.

توکلی گفت: در این سامانه ارزیابی وضعیت افراد، بررسی شدت بیماری و ارائه توصیه‌های لازم لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۵ درصد از مرگ و میر در بحران کرونا مربوط به افراد بالای ۶۰ است، افزود: مراکز تجمیعی تعیین شده و واکسیناسیون گروه‌های هدف بر اساس برنامه‌های زمانبندی در حال اجرا است.

توکلی تصریح کرد: کار قابل توجه در این زمینه، طراحی یک پرسشنامه آنلاین برای اطلاع از عوارض تزریق واکسن، بیماری‌های زمینه‌ای و سایر مشخصات فردی است که از طریق پیامک برای تمامی افراد دریافت کننده واکسن ارسال می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به موج چهارم کرونا و شدت سرایت و ابتلای بیماری در این پیک افزود: در موج چهارم مردم آگاهانه و بیمارستان‌ها هوشمندانه برخورد کردند و به رغم افزایش تعداد مبتلایان شاهد کاهش مرگ و میر بودیم.

وی خاطر نشان کرد: راه اندازی کلینیک‌های سرپایی تخصصی و سامانه ۶۰۷۰ دو ابتکار خوب در راستای افزایش تخت‌های بستری در موج چهارم کرونا به شمار می‌رود و با کاهش بار بیماری، کاربری‌های دیگر سامانه ۶۰۷۰ در ابعاد مختلف مقابله با کووید برای اطلاع رسانی مردم معرفی می‌شود.

مهر/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: