bazarnews

کد خبر: ۹۳۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
رئیس اتحادیه صنف کفاشان دستدوز تهران گفت: بیش از ۳۰ درصد از کفاشان دستدوز مستاجر هستند و با تعطیلی ۵۰ روزه اخیر امکان پرداخت اجاره‌ها و تامین هزینه‌های تولید را ندارند.

بنا به اعلام اتاق اصناف ، رسول شجری گفت: کفاشان دستدوز قبل از شیوع کرونا در شرایط خوبی قرار نداشتند و با اپیدمی این بیماری و تعطیلی‌های پیاپی به ورشکستگی رسیده اند.

او افزود: در این صنف ۶ هزار واحد صنفی در تهران وجود دارد که همگی بین ۵۰ تا ۶۰ درصد خسارت متحمل شده اند. همچنین ۵۰ درصد شاغلان این کسب وکار سال گذشته بیکار شده اند و به پیک موتوری و مسافرکشی روی آورده اند.

رئیس اتحادیه صنف کفاشان دستدوز تهران ادامه داد: نیمی از همکاران ما بر اثر تعطیلی‌های کرونایی سرگردان شده اند و افزایش هزینه‌ها در سال جاری مانع از ادامه به کار بسیاری شده است.

شجری گفت: متاسفانه مالکان کارگاه‌ها افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی اجاره را که از طرف دولت به عنوان حداکثر میزان افزایش اجاره تعیین شده بود، به عنوان کف افزایش اجاره در نظر گرفتند و بسیاری از آن‌ها اجاره‌ها را تا ۱۰۰ درصد افزایش دادند. به همین دلیل بسیاری از همکاران ما مجبور به تخلیه کارگاه و تعطیلی کار شدند.

او گفت: سال گذشته دولت به مشاغل آسیب دیده وام داد. البته مبلغ وام چندانی نبود که همه خسارت‌ها را جبران کند، اما با این وجود برخی از همکاران ما که وام را گرفته اند توانسته اند در دوره تعطیلی‌ها دوام بیاورند و فعلا منتظریم تا ببینیم اوضاع چگونه پیش میرود.

رئیس اتحادیه صنف کفاشان دستدوز تهران توضیح داد: بیش از ۳۰ درصد از کفاشان دستدوز مستاجر هستند و با تعطیلی ۵۰ روزه اخیر در شرایط بسیار بدی قرار گرفته اند و امکان پرداخت اجاره‌ها و تامین هزینه‌های تولید را ندارند.

میزان/

برچسب ها: کفش ، کفاشان ، بیکاری
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: