bazarnews

کد خبر: ۹۳۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
علی اکبر کریمی بهترین عاملی که می‌تواند به ثبات و پایداری بازار خودرو کمک کند تقویت و عمق بخشی به داخلی‌سازی قطعات خودرو دانست.

علی اکبر کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی شبکه خبری تهران نیوز با اشاره به تاثیرات مذاکرات اخیر سیاسی ایران بر نوسانات نرخ ارز اظهار کرد: به رغم کاهش موقت نرخ ارز و طلا هنوز هم آثار مشخصی از مذاکرات وین در بازارهای اقتصادی نمود نداشته است و همچنان باید منتظر بود و دید میزان تحریم ها به چه حدیمی تواند در بازارهای صنعتی کشور تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به کاهش نرخ ارز در روزهای اخیر گفت: با توجه به اینکه واکنش نرخ ارز نسبت به مسائل سیاست خارجی بسیار سریع‌تر از بازارهای صنعتی همچون خودرو است این کاهش قیمت قدری گذرا و البته طبیعی است و به فرض تاثیر این مذاکرات باید با یک تاخیر زمانی منظر تاثیرات آن در صنعت خودروی کشور بود که می‌تواند به صورت بلند مدت یا میان مدت در کاهش نرخ تمام شده تولید خودرو داخلی تاثیر بگذارد.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید منتظر تحولات سیاسی و روند کاهش نرخ ارز بود تا مشخص شود میزان کاهش به چه میزان است و چه اندازه می‌تواند نرخ تولیدات خودروی داخلی را کاهش دهد، عنوان کرد: کاهش قیمت خودروهای خارجی با توجه به محدودیت واردات و با توجه به کاهش قیمت ارز در روزهای اخیر اتفاق افتاده اما در بلند مدت تاثیری در قیمت خودرو نمی‌تواند داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این آثار به صورت آثاری روانی در بازار خودرو دیده می‌شود که به صورت گذرا و ناپایدار است، گفت: مذاکرات و توافقات در کوتاه مدت نمی‌تواند تاثیری بر قیمت خودرو داشته باشد اما ممکن است در بلند مدت تاثیرات مثبت یا منفی بر این صنعت داشته باشد.

کریمی با اشاره به آینده بازار خودرو، بهترین عاملی را که می‌تواند به ثبات و پایداری بازار خودرو کمک کند تقویت و عمق بخشی به داخلی سازی قطعات خودرو و اتکا به توانمندی‌های داخلی در زمینه تولید و طراحی قطعات خودرو و کاهش وابستگی این صنعت به خارج کشور دانست که می‌تواند در بلند مدت به پایداری صنعت خودرو و قیمت آن در بازار داخلی کمک موثری کند.

تهران نیوز/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: