bazarnews

کد خبر: ۹۳۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
قهرمان طالع در نشست مبارزه با آسیب‌های فضای مجازی در اردبیل اظهار کرد: ما بارها به همشهریان در مورد خرید و فروش کالا و خدمات هشدارهای لازم را داده‌ایم و امیدواریم شهروندان به انتشار آگهی خرید و فروش فریبکارانه در سایت‌ها و کانال‌ها به ویژه شیپور و دیوار فریفته نشوند.

رئیس پلیس فتای استان اردبیل گفت: شهروندان فریب خرید و فروش با شرط بیعانه و پیش پرداخت را نخورند چرا که چنین اقدامی در فضای مجازی نوعی فریب مشتری محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: اخیرا برخی از افراد با تبلیغات کذایی نسبت به خرید و فروش اجناس با شرط پرداخت بیعانه اقدام می‌کنند و به دنبال این حرکت تلفن همراه خود را از دسترس خارج و مبلغ را به شیوه و ترفند حیله‌گرانه به نفع خود جابجا می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان اردبیل گفت: در برخی از کانال‌ها و شبکه‌های مجازی نیز به دنبال تبلیغ یک کالا و انعقاد قرارداد سوری عده‌ای فرصت‌طلب سعی می‌کنند تا مبالغی را از این طریق به جیب بزنند و در مراحل بعد از طریق واسطه و فرد دوم تلاش می‌کنند تا نسبت به دریافت مبالغ اضافی‌تر اقدام و از این طریق کلاهبرداری کنند.

قهرمان طالع افزود: با توجه به اینکه در فضای مجازی نقش و جایگاه خریدار و فروشنده به صورت حقیقی مشخص نیست، تقلب و تخلف بسیار بالاست و ما امیدواریم شهروندان از خرید و فروش کالا و خدمات و اجناس در این فضا جلوگیری کرده و به هیچ وجه فریفته کانال‌ها و تبلیغات کذایی را نخورند.

وی خاطر نشان کرد: در روزهای اخیر بسیاری از این افراد دلال، واسطه‌گر و متخلف شناسایی و با تلاش پلیس فتا دستگیر شده و سایت و کانال آنها نیز مسدود شده تا بیش از این شهروندان گرفتار این خرید و فروش‌های غیرقانونی نشوند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: