bazarnews

کد خبر: ۹۳۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
بانوان در این محل چگونگی بسته بندی و عرضه محصولات ، جذب حمایت مسوولان و خیران و بازاریابی اینترنتی را از لحاظ نظرسنجی مورد اززیابی قرار دادند.

شماری از بانوان فعال اجتماعی و کارآفرین شهرستان میبد آب انبار تاریخی امیرآباد را به محل هم اندیشی برای بازاریابی محصول مشاغل خانگی خود تبدیل کردند.

آنها به عنوان اعضای اولین شرکت تعاونی بانوان در نشست برگزار شده حضور یافتند و راهکارهای خود را ارایه و جمع بندی کردند و از محل آب انبار نیز بازدید کردند.

آب انبار امیرآباد ، بخشی از یک مجموعه تاریخی دوره قاجار در ایران است، مرمت بنا با همکاری نیروهای امانی میراث‌ فرهنگی میبد و مشارکت شرکت تعاونی بانوان شهرستان انجام شد.

تاکنون آماری از تعداد بانوان فعال اجتماعی و کار آفرین شهرستان میبد رسما در اختیار رسانه ها گذاشته نشده است.  

ساختمان آب انبار یادآور زمانی است که آب لوله کشی در دسترس مردم نبود و مردم از پله‌های آب انبار پایین رفته تا بتوانند از آب خنک و تمیز ذخیره شده در آب انبار بنوشند و سبوهای خود را نیز پراز آب و با خود به خانه ببرند.

در واقع ، آب‌انبارها فضای سرپوشیده‌ای است که برای ذخیره آب معمولاً در زیرزمین ساخته می‌شود. در مناطق کم‌آب و بیابانی آب‌انبار را از آب باران یا جویبارهای فصلی پر می‌کردند و این سازه به منظور ذخیره آب در فصول پرآب و استفاده از آن در بقیه ایام سال ساخته می‌شد و در حال حاضر ساخت آب انبار مرسوم نیست  و برای ذخیره آب ، شرکت های آب و فاضلاب و آب منطقه ای از منابع متعدد ذخیره سازی به ظرفیت ۲ هزار تا ۱۰ هزار مترمکعب زمینی یا هوایی استفاده می کند.

در حال حاضر در استان یزد آب ابنارهای متعددی وجود دارد و با توجه به دسترسی مردم به آب لوله کشی در شهرها و اغلب روستاها از آب موجود در این سازه ها برای شرب استفاده نمی کنند.

مرکز شهرستان ۱۰۶ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

برچسب ها: میبد ، یزد ، بانوان
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: