bazarnews

کد خبر: ۹۳۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۰
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ضمن ابراز خرسندی و قدردانی از افزایش تعاملات و همکاری‌های مشترک بین این دو دستگاه، اظهار کرد: از ابتدا تاکنون و با همکاری این دو مجموعه تعداد ۶۷ هزار و ۷۵۶ فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از صدور سند مالکیت برای ۷۳.۱ درصد واحدهای روستایی استان خبر داد.

رضا خواجه‌ای صبح امروز (۲۷ اردیبهشت‌ماه) در نشست مشترک با مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان که در راستای بررسی وضعیت صدور اسناد مالکیت برای واحدهای شهری و روستایی برگزار شد، با اشاره به اینکه خوشبختانه این دو مجموعه همواره با تعامل مثبت و سازنده در تحقق اهداف و حل مشکلات مردم به ویژه در زمینه صدور اسناد مالکیت در روستاها تلاش کرده‌اند، افزود: خدمت به مردم به ویژه روستائیان یک توفیق الهی است که در راستای ایجاد امنیت خاطر روستائیان و جلوگیری از اختلافات ملکی و ایجاد ارزش‌افزوده برای ساکنان روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، صدور سند مالکیت یکی از مؤثرترین راه‌های خدمت‌گزاری است.

وی برخی از اثرات صدور سند مالکیت در روستاها و شهرهای کوچک را شامل افزایش انگیزه ماندگاری در روستاها و شهرهای کوچک، امکان بهره‌مندی از تسهیلات بانکی با استفاده از سند به عنوان وثیقه در نوسازی و بهسازی مسکن روستایی و فعالیت‌های اقتصادی، کاهش میزان دعاوی در محاکم قضایی ناشی از اختلافات ملکی، افزایش نسبی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ویژه در بخش خدمات، ایجاد فضای تعامل و همکاری بین روستاییان و دستگاه‌های دولتی برشمرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ضمن ابراز خرسندی و قدردانی از افزایش تعاملات و همکاری‌های مشترک بین این دو دستگاه، اظهار کرد: از ابتدا تاکنون و با همکاری این دو مجموعه تعداد ۶۷ هزار و ۷۵۶ فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی صادر شده است.

خواجه‌ای یادآور شد: در مجموع برای بیش از ۷۳.۱ درصد واحدهای مسکونی روستایی سند مالکیت صادر شده که این میانگین در سطح کشور ۶۲.۸ درصد است که باید گفت در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی  به  رشد و تحقق ۱۸۳ درصدی در زمینه صدور سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی و شهری نسبت به برنامه کشوری و کسب رتبه اول در این زمینه اشاره و خاطرنشن کرد: در طول یک سال گذشته ۴۵۸۸  فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت توسط بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک در این استان صادر شده است که امیدواریم امسال این میزان افزایش یابد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان نیز در این نشست ضمن قدردانی از تعاملات مطلوب این نهاد انقلابی، افزود: مجموعه ثبت اسناد و املاک هیچ‌گاه بنیاد مسکن را از خود جدا نمی‌داند و آمار اسناد صادره طی سالیان اخیر نشان از جایگاه بنیاد مسکن و اعتماد دو طرفه دارد.

نادر ناصری‌آذر از وجود وجه اشتراک بین دو دستگاه خبر داد و گفت: اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در عمران روستاها بسیار مناسب بوده است.

وی ادامه داد: طبق بررسی از وضعیت فعلی صدور اسناد مالکیت روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در استان، برای اجرای بهتر قانون، الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن یکی از اولویت‌های این اداره‌کل است.

ایسنا/

برچسب ها: زنجان ، سند مالکیت ، روستا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: