bazarnews

کد خبر: ۹۳۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳
صدیف بدری اقدامات صورت گرفته برای توسعه روستاها را قابل قبول ندانست و گفت: تا به حال برای اشتعال جوانان در روستاها اقدامی نشده است و این جوانان جویای کار غالباً به کلان شهرها و مراکز استان‌ها مهاجرت می‌کنند.
صدیف بدری پیرامون وضعیت اشتعال در روستاها، اظهار کرد: برای اشتغال زایی و ماندگاری روستانشینان عزیز، تاکنون عملاً هیچ کاری انجام نشده است به طوری که درصد بالایی از آمار جمعیت روستاها کاهش یافته؛ این کاهش نه تنها روستاها را خالی کرده است بلکه در بحث امنیتی در مرزها هم می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند.

وی گفت: برای برنامه ریزی، توسعه متوازن کشور و توسعه روستاها عملاً کار قابل قبولی نتوانسته‌ایم انجام دهیم در عین حال  امکانات رفاهی موجود در مراکز استان‌ها و کلانشهرها سبب جذب مهاجران روستایی شده است.

نماینده اردبیل، نمین و نیر و سرعین در مجلس اضافه کرد: البته امکانات زیر ساختی از قبیل برق، آب، مخابرات و حتی اینترنت را برای روستانشینان فراهم شده است ولی نتوانسته زمینه اشتغال روستایی را فراهم کند تا روستانشینان درآمد مناسبی برای زندگی داشته باشند.

بدری به حفظ اشتغال موجود در روستاها تاکید و مدیریت بازار عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، دامداری، صنایع دستی و فرش و همچنین  حذف واسطه‌ها و دلالان که چالش جدی برای روستاییان است و تأمین نهاده‌های دامی باقیمت مناسب را از جمله راه‌کارهای حمایت از روستانشینان عنوان کرد.
 
 سخنگوی فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اشتغال موجود در روستا را باید با پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره و مدیریت بازار عرضه محصولات، حفظ  و در کنار آن  ایجاد اشتغال کنیم تا به مرور زمان طی یک برنامه ۵ تا ۱۰ ساله جمعیت روستاها بیشتر شده و ماندگاری داشته باشد.
 
میزان/
برچسب ها: اشتغال ، جوانان ، روستایی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: