bazarnews

کد خبر: ۹۳۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
روابط عمومی مرکز بهداشت قم اعلام کرد: واکسیناسیون گروه سنی بالای ۶۰ سال از امروز در روستاهای استان قم آغاز شد.

در این مرحله تمامی افراد بالای ۶۰ سال و  سالمندانی که در فراخوان‌های قبلی واکسن دریافت نکرده‌اند می‌توانند در روزهای اعلام شده توسط مراکز بهداشتی روستایی، به این مراکز مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.

با توجه به شناسایی ویروس جهش یافته کرونا از نوع هندی و آفریقایی در کشور و به‌منظور حفظ سلامت سالمندان، از خانواده‌ها دعوت می‌شود، حتما نسبت به واکسیناسیون سالمندان خود اهتمام داشته و سالمندان و اطرافیان را نیز جهت تزریق واکسن مطلع و تشویق نمایند.

استان قم که از ۱۸ فروردین‌ماه امسال در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته بود، از ۱۴ اردیبهشت‌ماه جاری وارد شرایط نارنجی شد.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید-۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

برچسب ها: واکسن ، قم ، کرونا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: