bazarnews

کد خبر: ۹۳۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶
ماندانا زنگنه در نشست بررسی طرحهای اقتصادی استان که در سالن جلسات این معاونت برگزار شد اظهار کرد: از این میان حوزه کشاورزی با هشت هزار و ۸۲۵ طرح بیشترین سهم را دارد که برای اجرای آنها بالغ بر یک هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و تکمیل آنها می‌تواند ۱۹ هزار نفر را مشغول به کار کند.

 

وی بیان کرد: سال گذشته برای احیا ۱۱ طرح راکد در حوزه کشاورزی تحت عنوان امهال تسهیلات، تسهیلات ارزان قیمت اعطا شد، در کنار آن ۴۹ طرح آبزی‌پروری به میزان ۷۰۶ هکتار احیا شدند، همچنین برای ۳۸۹ طرح سرمایه‌گذاری جدید در حوزه کشاورزی ۵۷ طرح صید و صیادی جدید و دو طرح جدید آبزی‌پروری به میزان ۷۵۰ هکتار نیز مجوز سرمایه‌گذاری گرفتیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در بخش صنعت و معدن نیز یک هزار و ۲۶۰ طرح مهم در دست اجراست که برای آنها بیش از ۳۶ هزار و ۲۲۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده و می‌تواند برای سه هزار و ۴۸ نفر اشتغال پایدار ایجاد کند، در همین بخش ۴۲ طرح راکد هم با دریافت تسهیلات کمک‌های فنی و اعتباری و تسهیلات ارزان قیمت احیا شدند و ۲۴۹ واحد جدید هم مجوز سرمایه‌گذاری دریافت کردند.

وی اظهار داشت: خدمات گردشگری هم یکی از حوزه‌های اقتصادی فعال استان است که ۴۲ طرح شاخص در دست اجرا دارد و اجرای آنها هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری داشت و تکمیل آنها برای حداقل یک هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال به همراه می آورد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: در حوزه انرژی‌های پاک استان سه طرح مهم نیروگاهی در دست اجرا دارد که برای آنها ۸۰ میلیون دلار سرمایه گذاری شده و  برای ۵۰ نفر اشتغال زایی دارند، اما به طور مجموع تکمیل طرح‌ها شاخص اقتصادی استان برای ۲۳ هزار و ۲۹۷ نفر اشتغال در بر خواهند داشت.

فارس/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: