bazarnews

کد خبر: ۹۳۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
شارون بارو گفت: فلسطین یک کشور مستقل است، بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، هر کشور مستقلی حق دارد تا از شکوفایی اقتصادی برخوردار باشد. اگر زمینه‌های شکوفایی اقتصادی برای فلسطینیان فراهم شود، آنها مجبور نیستند به اشتغال غیراستاندارد اعتماد کنند. 

 بهره‌کشی از کارگران فلسطینی که در شهرک‌های اسرائیلی اشتغال دارند برای تمامی فعالان کارگری مسجل شده است. افزایش نرخ بیکاری در کرانه باختری و غزه سبب شده تا بسیاری از کارگران فلسطینی در اسرائیل و شهرک‌های غیرقانونی آن اشتغال داشته باشند. برآوردها نشان می‌دهد، حدود ۱۳۰ هزار فلسطینی در این شهرک‌ها امرار معاش می‌کنند. 

شارون بارو (دبیرکل کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری) درباره این موضوع توضیح داد: ادامه اقدامات اسرائیل در کشور فلسطین و تصرف نواحی بیشتری از این کشور باعث می‌شود تا تعداد سکونتگاه‌های غیرقانونی یهودی‌نشین افزایش یابد. این موضوع عامل اصلی مشکلات کارگران فلسطینی است که برای تامین معیشت خود به اشغالگران وابسته هستند. 

او ادامه داد: فلسطین یک کشور مستقل است، بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، هر کشور مستقلی حق دارد تا از شکوفایی اقتصادی برخوردار باشد. اگر زمینه‌های شکوفایی اقتصادی برای فلسطینیان فراهم شود، آنها مجبور نیستند به اشتغال غیراستاندارد اعتماد کنند. 

بارو افزود: به نظر می‌رسد، حمایت‌های مالی از «آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک»، وضعیت کارگران فلسطینی را بهبود می‌بخشد. کارگران فلسطینی که برای استخدام و تامین معاش به کارفرمای اسرائیلی اعتماد می‌کنند، شایسته برخورد عادلانه، دستمزد مناسب و برخورداری از حقوق اساسی خود هستند.

برچسب ها: فلسطین ، کارگر ، اشتغال
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: