bazarnews

کد خبر: ۹۳۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰
رئیس کل دادگستری کرمان گفت: ایجاد هماهنگی بین دستگاهی به منظور رفع موانع موجود در مسیر رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون‌های ویژه مورد تاکید است.
یدالله موحد، رییس کل دادگستری کرمان در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان اظهار داشت: تا پایان شهریورماه سال جاری اجرای طرح کاداستر در ۲.۵ میلیون هکتار از اراضی ملی استان کرمان و صدور سند تک برگ استان انجام خواهد شد، بنا به اعلام اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و سایر دستگاه‌های مربوطه سال ۱۴۰۰ پایان کاداستر اراضی ملی در استان کرمان خواهد بود.

وی با بیان این مطلب که کار‌های خوبی انجام شده و قدم‌های بزرگی در زمینه اجرای طرح کاداستر اراضی ملی در شمال استان کرمان برداشته شده است، اظهارداشت: ایجاد هماهنگی بین دستگاهی به منظور رفع موانع موجود در مسیر رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون‌های ویژه مورد تاکید است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: ایجاد موانع فیزیکی به منظور جلوگیری از زمین خواری در اراضی مستثنیات در شهرستان‌های سیرجان، کرمان، رفسنجان، جیرفت و ... ضروری است که اداره کل منابع طبیعی استان کرمان اقداماتی را در این زمینه انجام داده است.

موحد بر تحقق پوشش هوایی برای جلوگیری از حریق در منابع ملی تاکید کرد و گفت: لازم است که بر اساس همکاری مشترک بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان زمینه استفاده بیشتر از ظرفیت نهاد‌های مردمی در جلوگیری از ایجاد خسارت به منابع طبیعی و مراتع فراهم شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان نیز در این نشست گفت: مواردی که در قالب اهداف شورای حفظ حقوق بیت المال قابل تعریف بوده؛ در قالب جدولی تدوین و به دادسرای مرکز استان کرمان اعلام شده است.

محمدمهدی رجبی زاده تصریح کرد: اجرای احکام صادره از محاکم، ادامه اجرای کاداستر اراضی ملی، تعیین تکلیف ۱۶۰ پرونده کمیسیون ماده واحده، ایجاد موانع فیزیکی در اراضی مستثنیات به منظور جلوگیری از زمین خواری، تامین و جایگزینی سوخت مناسب و تشکیل ۳۲ گروه‌های مردمی برای جلوگیری از حریق در منابع طبیعی و تجهیز آن‌ها از جمله برنامه‌های این اداره کل طی سال جاری در راستای حفظ حقوق بیت المال به شمار می‌رود.

وی با اشاره به این مطلب که وسعت اراضی ملی استان کرمان ۱۳.۳ میلیون هکتار است، خاطرنشان کرد: تا پایان سال گذشته طرح کاداستر ۹.۷ میلیون هکتار اراضی ملی شمال استان انجام و سند تک برگ آن‌ها صادر شده است.
وی خاطرنشان کرد: سند تک برگ ۸۰ درصد از اراضی ملی باقی مانده در شمال استان کرمان تا پایان شهریورماه سال جاری صادر می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان نیز به برنامه پیشنهادی این اداره کل در سال جاری در راستای حفظ حقوق بیت المال اشاره و بیان کرد: در این راستا اخذ اسناد تحصیلی ۷۰ هکتار از اراضی در محدوده، اخذ اسناد تحصیلی ۱۵ هزار هکتار اراضی در حریم و اخذ پنج هزار سند مالکیت تبدیلی (دفترچه به تگ برگ) انجام خواهد شد.

حاجی زاده افزود: در سال جاری به منظور تعیین تکلیف پرونده‌های حقوقی پیش بینی می‌شود ۴۰۰ پرونده تعیین تکلیف شده و ۹۰ مورد احکام قطعی اجرا خواهد شد.

وی یادآور شد: در سال گذشته رفع تصرف فوری ۵۶ هکتار اراضی و احکام قطعی ۴۷ هکتار از اراضی اجرایی شده است.

در این نشست پیگیری‌هایی نیز به منظور تکمیل پروژه پل ایثار انجام شد.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: