bazarnews

کد خبر: ۹۳۳۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱
سعید رضوانی رئیس انجمن مدیران صنایع شهرستان ساوه به تعطیلی بازار مصرف در شرایط کرونایی اشاره کرد و افزود: نوسانات ارزی و کاهش قیمت دلار زمینه ساز رکود در بازار مصرف است و نگرانی‌های جدی را در صورت افت قیمت ارز در بازار برای صاحبان صنایع ایجاد کرده است.

رئیس انجمن مدیران صنایع شهرستان ساوه گفت: ریزش قیمت دلار برای به ضرر تولید و صادرات بوده و آسیب‌زاست.

 

وی با اشاره به اینکه بیشترین منفعت افزایش قیمت دلار به جیب دولت می رود، افزود: دولت ذی‌سهم نهاده‌های تولیدی و صنایع مادر است و براین اساس اجازه افت قیمت دلار را نخواهد داد، چرا که منافع دولت آسیب خواهد دید. از طرفی کاهش قیمت دلار منجر به ایجاد بحران شدیدی در صنایعی خواهد شد که صادرات محور هستند.

مسئول نمایندگی اتاق بازرگانی استان مرکزی در ساوه با تاکید بر اینکه بعید است دولت اجازه دهد قیمت ارز با افت شدید مواجه شود، گفت: شرکت‌های مادر از جمله پتروشیمی و فولادسازان همواره از شرایط موجود در کشور سوء‌استفاده کرده و مواد اولیه را به قیمت‌هایی بالاتر از قیمت‌های جهانی عرضه کرده‌اند.

وی بیان کرد: طرح این موضوع که قیمت دلار به ۴۷۰۰ تومان برمی‌گردد به فضای رکودی که در بازار مصرف متاثر از تعطیلی در شرایط کرونایی ایجاد شده است؛ دامن می‌زند و مشکلات جدیدی را پیش روی تولیدکنندگان قرار داده است.

رضوانی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی نرخ حمل‌ونقل کالا در سال جاری گفت: در شرایطی که زمزمه کاهش قیمت دلار شنیده می‌شود و تا حدودی نیز افت قیمت داشته است، اما نه تنها هزینه‌های تولید کاهش پیدا نکرده بلکه روند صعودی به خود گرفته است.

او تصریح کرد: افزایش هزینه‌های قیمت تمام شده کالا نظیر حمل و نقل، دستمزد و ... دست و پای تولید کننده را بسته است، از طرفی کمبود نیروی انسانی برای فعالیت در صنعت چالش جدیدی را پیش روی صنعتگران قرار داده است که این وضعیت شرایط را سخت‌تر می کند و دود آن به چشم تولیدکنندگان می‌رود.

وی گفت: وقتی صنایع پائین دستی نیاز به مواد اولیه دارند باید با قیمتی بالاتر از قیمت جهانی نسبت به تهیه مواد اولیه‌ای که در سایه سوء استفاده برخی صنایع مادر به قیمتی گزاف در بازار عرضه می شود، اقدام کنند.

رضوانی تاکید کرد: با وجود مشکلات عدیده‌ای که پیش روی تولیدکنندگان قرار گرفته است، اما با تلاش مضاعف کارفرمایان و کارگران جهش واقعی در تولید شکل گرفته و شرایط تولید در کشور روند مناسبی دارد.

ایسنا/

برچسب ها: آسیب ، دلار ، نرخ ارز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
0
0
این صنایع تولید کننده واقعی نیستند که نگران تقویت پول ملی هستند. اینها عمده شان دلالند. تولید کننده مواد اولیه مصرفی خود را یا از داخل می گیرد که هرچه قیمت کم باشد برای رقابت خوب است و یا مواد و قطعات اولیه را وارد می کند که باز نرخ کم باشد محصول نهایی ارزان می شود و باز مزیت رقابت دارد. یا کار بلد نیستند یا دلالند. چینی ها همه چیز تولید می کنند و صادر هم می کنند یعنی هم کیفیت را دارند هم قیمت خوب که آمریکایی ها و اروپایی ها هم می خرند. ارزش پول ملی شان هم سالهاست بالا و مشخص است.
ع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
0
0
مشکل بود کامنتم نتونستی از دلالها دل بکنی؟؟؟
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: